hoogte trekhaakkogel Duster

• ger 52

Onder mijn Duster is de originele flens-trekhaak gemonteerd. Gisteren ben ik voor de najaarsvakantie mijn caravan gaan halen, maar hij ligt voor wel heel erg laag dat ik zelfs het neuswiel van de caravan moet verwijderen.

De hoogte, in onbeladen staat van de kogel is maar 40 cm boven het wegdek, terwijl andere auto's een hoogte hebben van tussen de 45 en soms 50 cm in onbeladen staat. Ga vanmiddag langs de garage, want de flenshaak kan enkele centimeters hoger worden geplaatst.Doe dit niet zelf, want er moet een momentsleutel aan te pas komen. Ik hoop dat hiermee het probleem verholpen zal zijn. Hoe zit de hoogte eigenlijk met andere haken, geleverd door Thule? Deze zijn niet te verstellen en het probleem doet zich ook voor bij veel Senic modellen van Renault?

• DerRudy

@Ger,

Sinds vorig jaar heb ik ook weer een caravannetje, omdat het neuswiel defect was heb ik een nieuw neuswiel geplaatst met ipv een massief wiel een luchtbandje.

Dat was niet zo,n slimme zet van mij, die neuswieltjes met lucht zijn nl aanzienlijk groter (diameter) en nu raak ik ook af en toe met het wieltje (in de hoogste tand) de grond.

Gelukkig kan jij de kogel naar boven plaatsen, ik zal (voor de volgende vakantie) een nieuw neuswieltje moeten kopen.:S

mgr

Ruud

• Mathijs

Geen problemen met de Thule trekhaak gehad.

Ik heb zojuist de hoogte van de onbeladen kogel gemeten, dit is maar liefst 48 cm. (tu)

Ben ook blij dat ik de Thule trekhaak heb laten monteren en niet de originele, zie ook het lijntje van “kogeldruk trekhaak Duster”.

• midget

Ik had ook wat problemen met de trekhaak. Ik heb nu de flens er af gehaald en verwisseld door een flenskogel van de sloop (merk TOBO)van een Suzuki.

Nu komt de kogel 5 cm hoger en een 8 centimeter verder van de bumper, vind ik wel prettiger mider kans op beschadiging van de bumper met aankoppelen.

• toine60

Denk er wel aan als je de kogelafstand van de bumper gaat vergroten dat de kogeldruk moet afnemen (koppelberekening) de arm wordt namelijk een stuk groter.

• Geinponem

Hoe meet je deze hoogte. Van grond tot hart kogel?

• Willem

Wij hebben een Brink Advance trekhaak laten monteren, deze is afneembaar en hij past in het vakje waar de krik zit. De hoogte onbelast is 50 cm. (bovenkant knobbel).

Doordat het stopcontact wegklapbaar is ziet het er zonder de trekhaak mooi strak uit. Hij is wel wat duurder maar ik vind het een aanrader.

• RonG

Brutale vraag, maar wat ben je dan kwijt incl montage.

Gr. Ron

• Willem

Die brutaliteit valt wel mee de prijs misschien niet het was namelijk 725 euro. Maar onze dealer vond de kennismaking met de trekhaak wel zo interessant dat hij gewoon de standaard Duster trekhaak heeft berekend.

• fokhorn

Beste Ger,

Ook ik heb deze trekhaak voor mijn Duster besteld. Maar nu ik het plaatje zie begin ik te twijfelen. Als ik het zo bekijk past hier geen fietsdrager op. Ik zou tenminste niet weten waar ik de bevestiging zou moeten laten.

Vergis ik mij daarin of heb ik gelijk. Nu kan ik het nog veranderen namelijk.

Ger