hoogte trekhaakkogel Duster

• midget

Dat klopt van de fietsendrager dat is mede een reden dat ik een andere kogel gemonteert heb

• frank

allemaal lul verhalen ik heb d egewone trekhaak van de duster en heb ook een fietsdrager van thule past perfect dus niks van gaat niet is gewoon goed

• Mathijs

Hallo,

Op de originele trekhaak kun je inderdaad geen fietsendrager monteren.

Dat is ook een van de redenen dat ik voor de Thule trekhaak heb gekozen.

Deze geeft ook geen problemen met de caravan.

En, ik vind, de trekhaak ziet er beter uit.

• tonnie

ik heb de orginele trekhaak dus met flens ik vind dit in combinatie met de stoere duster goed passen, ziet er stoer uit ,ik heb de kogel zwart gespoten en alle reactie,s dat er geen fietsdrager op past zijn fabeltjes,zie de reactie van frank

• frank

alleen de fietsdrager van twinny load past niet omdat die nog zo'n ouderwets bevestiging heeft met die twee domme pijpjes erop maar elke andere fietsdrager past perfect en ook met caravan geen probleem of aanhanger kwestie van goed laden

• fokhorn

Allemaal hartelijk bedankt voor jullie inbreng.

Ik ga de trekhaak niet laten veranderen.

Bedankt

• ger 52

heb de flenstrekhaak naar het hoogste gat laten verplaatsen, caravan hangt er wel iets beter achter, maar de duster zakt redelijk door, volle tank benzine en volle tank lpg er nog bij. fietsendrager, in ieder geval die van de nieuwe generaties passen probleemloos op de haak. Ik ben er nog niet helemaal uit, want Renault heeft deze haak voorgeschreven en de dealers mogen geen andere leveren. Als je een andere trekhaak wil hebben moet je met de dealer afspreken om deze zelf elders te kopen. Dan is het geen probleem. Met de originele, voor sommige stoere, trekhaak wordt er wel een hap uit de bumper gezaagd. Ga binnekort de caravan uitproberen en zal mijn ervaringen, de duster als trekauto doorgeven. Eerste indruk was niet negatief, er kan rustig in de vijfde versnelling worden gereden.

• DerRudy

Ik dacht dat ik bij mijn vorige wagen ook dat ik de oude type Twinnyload niet op mijn trekhaak kon monteren, maar even de handleiding erbij (gevalletje RTFM dus) bleek dat de hulpkoppeling ook op ‘zijn kop’ gemonteerd kon worden.

Zie handleiding in link hieronder op bladzijde 7:

http://www.twinnyload.nl/files/files/Traditional%20C_HR_4%20talig%20NIEUW.pdf

mgr

Ruud

• fokhorn

Op de site van kwikfit staan de hoogtes waar aan de trekhaak wettelijk moeten voldoen.

Deze hoogtes tussen hart van de kogel en het wegdek mogen tussen de 35 en 42 cm onbelast zijn.

Belast minimaal 35 cm.

Ger

• jaap

Heb vanmorgen de hoogte gemeten van de gemonteerde Thule trekhaak. De hoogte is 44 cm bovenkant kogel,met een volle gastank.Heb er overigens een caravan in de vakantie achter gehad en naar mijn idee is deze trekhaak hoger als bij de haak die ik bij de MCV er onder had. Heb geen drempel gevoeld en/of gehoord.