Superzuinige Sandero

• Gerard Jacobs

Begin deze week een ritje gemaakt van Lichtenvoorde naar Den Haag (centrum) met onze Sandero 1.2

Volgens de boordcomputer een afstand afgelegd van 176,8 km en een gemiddeld verbruik van 4,6 ltr. per 100 km !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Totaalverbruik 8,1 ltr. benzine.Bovendien de airco aan, wel in de laagste stand.

Wel gereden onder optimale omstandigheden met constante rugwind , 2 personen in de auto en niet veel bagage ,85 procent autosnelweg en niet harder

gereden dan 100 km.per uur zodoende ook een gemiddelde van 84 km.per uur over gehele afstand.

Dan mag de Sandero 1.2 wel een zelfdenkend gaspedaal hebben maar die denkt wel goed.

Onze Sandero moet komende week na een jaar voor het eerst naar de garage maar wij zijn er dik tevreden mee.

• LED-Lightning

Kijkkijk, dat is netjes!

De laatste keer dat ik zo'n verbruik had was in een VW Golf 1.9 TDI, maar dat is met diesel natuurlijk heel anders. Goed hoor, voor een auto op benzine!

• Rick

Wij hebben sinds kort een Sandero 1.2 en zijn ondanks de zelfdenkend gaspendaal super tevreden. De laatste keer getankt, na veel stadsritjes, we waren aangenaam verrast: 1:17.9 :D

• jack

Lijkt me sterk die getallen van boven de 1 op 20.

Tank is moeilijk helemaal te vullen en de ene tankbeurt stop je eerder dan de andere…….of auto staat beetje scheef.

Nee je moet meerdere tankbeurten en kilometerstanden bij elkaar optellen en dan heb je eerlijker en realistiser beeld van het verbruik.

Auto rijdt wel zuinig mijn 1.2 doet ook 1 op 18 op de snelweg en ben net terug uit Parijs en toen 150 gereden (is 140 op de tomtom) toen liep de auto 1op14.- 1 op 15 dus erg netjes.

Maar al met al prima auto ………alleen dat ZELFDENKENDE VROEM VROEM GASPEDAAL………..word ik echt gek van.

• GJvdZ

Leuk als je dit haalt natuurlijk, maar het is nog minder representatief dan de EU meetmethode waar in een ander draadje op dit forum over wordt gediscussieerd. Voor een goede meting vind ik dat je eigenlijk overal zo veel mogelijk de maximumsnelheid rijdt. Je kan immers ook 80 gaan rijden op de snelweg, en dan haal je nog mooiere cijfers.

• Rick

brandstofverbruik stad 7,6 l/100km

brandstofverbruik buitenweg 4,9 l/100km

brandstofverbruik gecombineerd 5,9 l/100km

Het kost mij geen enkele moeite om de fabrieksopgave te halen, echt helemaal super van Dacia (tu)

http://www.autoblog.nl/archive/2007/11/03/we-worden-genaaid-met-de-verbruikscijfers

• j.buffing

Ook wij rijden sinds een paar maanden in een Sandero 1.2 16v.

Wij hebben er nu ongeveer 5000 km mee gereden.

Het gemiddelde verbruik over deze 5000 km is 1 op 16,2.

Dit zijn gecombineerde ritjes en dat is dus ongeveer wat de fabriek opgeeft.

Dus wij zijn zeer tevreden over het gebruik van onze Sandero.

Over een paar weken gaan wij met de Sandero naar Spanje en dan rijden wij 120 km op de Cruise Control en dan kijken we wat hij op de lange afstanden gaat presteren.

Groetjes

Jan

• Rens

Ik rijd flink door, 1 op 12-13. 7.6-8.2 liter per 100km. Moet helaas veel toeren draaien om de 1.2 nog fatsoenlijk te laten reageren. Ach, het is ook een stukje zelfbescherming zo'n trage auto ;> Erg tevreden verder!

• koekoek

Hallo Daciasten

Vanmiddag een ritje met mijn ingereden dacia sandero naar het bos gemaakt .

Bij vertrek boordcomputer alles op nul gezet , natuurlijk excl de totaalteller

Wat blijkt bij thuiskomst.

Teller op 42,5 km

Brandstof verbruik 2.2 liter

Gemiddeld verbruik 5.2 per 100 km

Rit verbruik van 1 op 19,3

Dit ritje was binnendoor met de normale toegestane snelheid .

Groet Dirk