parkeersensoren duster

• JanJ

Wat is de juiste plaats om in de bumper van de Dacia Duster parkeersensoren te plaatsen. Heeft iemand er al ervaring mee?

• rgrutter

Als je de bumper er af haalt, zijn er 4 kruisjes zichtbaar waar je kunt boren en de sensoren daar kunt plaatsen.

Ze zitten dan ook recht in de bumper en goed verdeelt over de breedte van de bumper.

Foto's volgen nog.

Succes

• JanJ

rgrutter bedankt voor de tip ik heb de kruisjes gevonden, de bumper verwijderen was moeilijk vanwege de plastik nokjes waarin het geklikt zit.

• petervd

janj & rgrutter

Binnenkort wil ik ook de achterbumper van de duster loshalen voor het plaatsen van parkeersensoren.

Uit bovenstaand bericht begrijp ik echter dat dit loshalen niet zo makkelijk gaat. Kan s.v.p. iemand kort aangeven wat de beste manier is om dit te doen en waarvoor je eventueel voor moet opletten.

• FonsP

Ik heb sinds enkele weken de p-sensoren zelf ingebouwd. Heb ze bij Conrad besteld en in de kleur van de auto gespoten (3 a 4 dunne lagen en 2 dunne aflak laag), vervolgens een aantal dagen goed laten uitharden.

Als 1e de achterverlichtingunits gedemonteerd, gaat erg eenvoudig. Vervolgens de benodigde torx schroeven losdraaien. De bumper vanaf de wielkast uit de haken losnemen eventueel mbv plastic spatel of brede schroevendraaier de haken iets indrukken. Met schilderstape de plek van de te boren gaten afplakken, meten, maten uitzetten en boren maar. De sensoren heb ik met seconde lijm geborgd, hierdoor blijft de buitenring mooi strak tegen de bumper aan zitten. Het geheel aansluiten zoals in eerdere forum berichten is aangegeven. Het speakertje heb ik op de stijl rechts achterin gemonteerd.

zie mijn review op de Conrad site, zal indien gewenst binnenkort enkele foto's plaatsen.

• tonnie

gevonden op internet ,met 50% korting en dus besteld n signalering zonder te boren en goede berichten nu besteld

zie link.

http://www.gadgetsdiscount.nl/Webwinkel-Product-1503403/Electromagnetische-parkeersensor.html

• RonnyB

tonnie Schreef:

——————————————————-

> gevonden op internet ,met 50% korting en dus

> besteld n signalering zonder te boren en goede

> berichten nu besteld

> zie link.

>

> http://www.gadgetsdiscount.nl/Webwinkel-Product-15

> 03403/Electromagnetische-parkeersensor.html

Top heb ik ook.

• LED-Lightning

Vertel, RonnyB, hoe heb je dit geinstalleerd, is dit inderdaad zonder te boren te installeren (volledig draadloos dus?)

Het lijkt mij ook wel wat!

• RichardMCV

Als ik de bijbehorende beschrijving lees, dan ga ik er van uit dat dit systeem niet werkt als er een trekhaak gemonteerd is. Aangezien er immers geen “dode hoeken” zijn zal de kop van de trekhaak altijd in de weg zitten, toch?

Groetjes,

Richard, www.daciamodellen.nl

• tonnie

hallo hier ff info van n soortgelijke sensor (quintezz-eps 200) dit apparaat detecteerd alleen wat je tegenkomt en niet wat er aan de auto zit lees t volgende.

kan ik dit systeem ook gebruiken als er een trekhaak achter zit (02-02-2009), marckimReageer op de vraag

Antwoord (24-06-2009), Harry911

Ja. Omdat de trekhaak niet beweegt en opzichte van de auto wordt hij niet ‘ gezien’ .

ps wordt morgen bezorgd ,zal m plaatsen en dan reactie hierop geven aangezien ik ook n trekhaak heb.

mvg tonnie