Dacia Sandero.

• jozef.t

Graag had ik geweten of een gewone Sandero ( het basis model ) uitgerust is met stuurbekrachtiging of niet en als dat niet is of hij dan toch redelijk soepel stuurt zonder stuurbekrachtiging.Mijn vrouw wil namelijk morgen ( maandag ) gaan kijken voor een Dacia Sandero en omdat ze jaarlijks maar één 6500 km aflegt wil ze gaan voor één basis Sandero 12. Ze kiest nu voor Dacia omdat ik zeer tevreden ben met mijn Dacia Van. De wagen die ze nu heeft is een citroen C2 waar ze helaas al veel pech mee heeft gehad hij is 4 jaar en heeft ongeveer 26000 km en word dan ingeruild.

• Cees

Jozef,

Ik heb zelf een basic Sandere, daar zit geen stuurbekrachtiging op.

Als je gewoon rijdt stuurt hij redelijk soepel, alleen bij manouvreren bij lage snelheid (inparkeren enzo) stuurt hij vrij zwaar.

Ik vindt dat geen probleem, maar je vrouw zal het zelf moeten ondervinden. Mogelijk is er een proefrit mogelijk met een basic Sandero.

• Henkes

Het is natuurlijk uw keuze, maar ik zou toch voor de Ambiance uitvoering gaan, hier zit stuurbekrachtiging op en dat is vooral bij inparkeren bijzonder prettig. Ook bij het in de toekomst weer verkopen van de wagen wordt deze toch voor aspirant-kopers aantrekkelijker mét stuurbekrachtiging.

De nieuwprijs van een Ambiance is ongeveer 1000 euro hoger dan de Basis-uitvoering, maar voor dit bedrag krijg je toch een Sandero die nog wat andere comfortverhogende zaken aan boord heeft, zoals veiligheidsgordels in hoogte verstelbaar, bagageruimte met verlichting, beschermstrips op de portieren en een mooiere middenconsole. Bovendien zijn de wielen voorzien van volledige wieldoppen en is de sierstrip bovenkant grille in carrosseriekleur gespoten.

Zelf rij ik Sandero met stuurbekrachtiging (Lauréate uitvoering), en vind het rijgedrag en de stuurbekrachtiging zeer plezierig, ook bij hoge(re) snelheden is de auto mooi koersvast en inparkeren gaat zondermeer erg soepeltjes.

In ieder geval succes met jullie beslissing, ben benieuwd!

• GJ

Ook als je ‘m niet door wilt verkopen en ’m in bijvoorbeeld 10 jaar afschrijft kost het ook maar 8 euro per maand extra als je voor de luxere Ambiance gaat. Bij een merk als Dacia heb ik zoiets van, “neem gewoon de versie in de meest rechts kolom van de prijslijst”. Het is het enige merk waarbij dat voor de meesten mogelijk is….

• Rick

Ik ben het met Henkes eens, ik zou ook gaan voor de Ambiance uitvoering…zeker na het zien van deze video :

• Rick

http://de.sevenload.com/sendungen/Klickdown-Automagazin/folgen/k4mm1LI-Zu-viel-gespart-im-Dacia-Sand

• frankieboy001

Heb een proefrit gedaan in zo'n kale Sandero.

Man wat is dat schrikken qua sturen, is weer ouderwets werken.

Daarom heb ik maar besloten om de Ambiance te nemen, is voor mij luxe genoeg.

Want electrisch verstelbare spiegels is leuk voor 1 keer gebruik ,en de andere luxere dingen in een Laurette vind ik een beetje overbodig.

En daarom rij ik al enkele weken super gelukkig rond in een Sandero Ambiance.

Gr

Frank

• rick

Leuk, nog zo'n Sandero Ambiance fan (tu)

• sandero-stel

Wij zijn sinds november 2009 in het bezit van een Sandero Basic.

Het ontbreken van stuurbekrachting is wat ons betreft geen probleem.

In het filmpje (zie link Rick) rijdt de man weg uit parkeerstand en kreunt en steunt alsof hij vastgeplakt zit.

Dit vinden wij zwaar overdreven, wij hebben geen van tweeën (man + vrouw) moeite met sturen vanuit stilstand.

Het gaat er natuurlijk om, bij het maken van een keuze: wat heb je te besteden, wat heb je ervoor over en ook erg belangrijk: wat ben je gewend.

Onze vorige auto had ook geen stuurbekrachting en ook geen luxe, dus voor ons was het geen achteruitgang.

Wat we wel missen is de centrale deurvergrendeling, het lichtje in de kofferruimte en electrisch bedienbare ramen.

En dan is er natuurlijk nog het vroem-vroem-gebeuren. Je leert hier wel mee omgaan, maar helemaal lekker wordt het nooit.

• jozef.t

Zijn gisteren naar garage gaan kijken naar de Sandero en mijn vrouw heeft één Dacia Sandero Ambiance besteld dus met stuurbekrachtiging,dat vondt ze uiteindelijk beter voor inparkeren enz.De levertijd zou voor December zijn maar de juiste week kreeg ze nog meegedeeld.Voor haar Citroen C2 11 van vier jaar oud kreeg ze nog 5095 Euro terug wat ik nog redelijk goed vondt.Dat word dan de tweede Dacia in het gezin.Ik weet zeker dat ze er geen spijt van zal krijgen dat ze hem gekocht heeft.