Vocht in koplampen Duster

  • Co

    Vandaag in de regen (geen stortbui) gereden met lichten aan.

    Bij thuiskomst zag ik later (toen koplampen afgekoeld waren) dat er condens was neergeslagen op binnenkant van de koplampen. Dit was na een uur weer weg.

    Waarschijnlijk eerder voorgekomen, maar het viel me nu pas op.

    Heeft iemand hier ook last van, moet ik wat laten nakijken of is dit normaal.

    Co

  • LED-Lightning

    Volgens mij is dit normaal, ik meen dat dit zelfs in de handleiding staat. Het is echter niet normaal als er echt hele grote hoeveelheden condens in zit.

  • PD3JCW

    Je koplampen zijn warm als ze aan staan, als je dan de lampen uitzet en deze koelen af kan daar condens in komen…. maar ik heb het bij

    mij nog niet gezien ?!

    wel zijn bij mij de binnenkant van de deuren zeiknat, heeft iemand anders daar ook last van ?!

  • Avaka

    Condens in koplampen is geen probleem als het vanzelf weer weggaat. Er moet natuurlijk geen ‘plas’ water in staan.

    Bij alle merken auto's, dus ook Dacia's zijn de deuren aan de binnenkant nat. Dat is regenwater wat langs het raam naar binnen stroomt. Daarom zitten er ook gaatjes onderaan je deuren zodat dit weg kan lopen. De deuren zijn aan de binnenkant behandeld met anti corrosie was. Volkomen normaal. Geen zorgen over maken.

  • Co

    Na 2 maanden nog steeds last van condens vlekken op binnenkant van de koplampen (zie Co16/09/2010).

    Ook van de week na in de mist rijden met licht aan. Na afkoelen van koplampen weer behoorlijke condens vlekken.

    Hoewel in het instructieboekje staat dat condenswater in de verlichting een normaal verschijnsel is (blz. 5.41), toch maar naar dealer teruggeweest, want er zal op een gegeven moment toch een aanslag op de binnenkant van de lampen komen.

    Men gaat als oplossing een gaatje boren in onderzijde van koplampen om vocht af te voeren. Heeft iemand hier ervaring mee of dit helpt ?

    .

    Weet niet of er wat mee te maken heeft, maar mijn Duster heeft donkere koplampen (4x4).

    Co

  • Rick

    “Condenswater in de verlichting Dit is geen defect. Dit is een normaal verschijnsel dat door temperatuurveranderingen wordt veroorzaakt.” Volgens instructieboekje blz 5.36 van m'n Sandero..

    Ik heb in 1 voorlamphuis van m'n auto, enkel keren, een lichte waas condens geconstateerd. Toch wel apart dat het telkens dezelfde lamp is.

    Mvgr,

    Rick

  • john

    Ik heb ook behoorlijk last van vocht in bijde koplampen van mijn duster 4x4, naar de dealer geweest deze hebben foto's gemaakt en gaan dit bespreken met de inporteur.

  • Georges

    Ja ik heb dat ook kondens aan mijn 2lichten van voor en aan mijn 2lichten van achter maar ik laat het daar niet bij