Radio

• Rik

Bij het rijden heb ik soms een storing in de radio. Hij valt uit en gaat snel terug aan. Of misschien is het geluid dat wegvalt ?

• HenkM

Valt de radio geheel uit (incl. display) of alleen het geluid.

In het laatste geval kan het zijn dat AF (Automatic Frequency) aanstaat. Als dit het geval is schakelt de radio bij een zwak signaal naar dezelfde zender op een andere frequentie. Dat dan even het geluis wegvalt is niet abnormaal.

• Rik

Alleen het geluid valt weg. En ja de AF staat aan. Ik heb hem uitgezet en ben eens benieuwd. Alvast bedankt. Ben daarvoor in de garage geweest en daar wisten ze niet wat dat zou kunnen zijn.

• Rick

Ik had in het begin ook een dergelijk probleem, zelf de bedrading en stekkers nagekeken maar ik kon geen fout vinden, mijn conclusie was dan ook dat het geen montagefout kon zijn maar dat het aan de radio zelf moest liggen, maar op een gegeven moment was het probleem spontaan voorbij. Ben je al met je probleem bij de dealer geweest?

• tonnie

dit komt me bekend voor ik heb t zelfde euvel ,t is af en toe n paar seconden stil en dan n poosje normaal.

t is me ook niet duidelijk ,alles is nieuw ,wat kan ik er an doen

• Ferm

Ik heb ook de ervaring met deze radio dat hij soms een fractie wegvalt. Niet echt rampzalig maar anno 2010 vind ik het wel vreemd. Het bereik van de radio is top. Tot ver over de grens blijft de ontvangst van de nederlandse radiozender behouden. Dat heb ik met een Sony wel anders meegemaakt.

• tonnie

even ter verduidelijking ik heb n radio en speakers aangeschaft op ebay beide van duitse makelij,dus goed en ondervind dus ook af en toe stilte

• HenkM

AF uitschakelen B)-

• Rik

Is niet meer gebeurt sinds ik de AF heb uitgeschakeld. Dus probleem opgelost.

Dank voor de tip.

• HenkM

:)-D