hallo allemaal,
Twee winterbanden op de vooorwielen voor sturen en aandrijving lijkt mij al 90 % veiliger dan zomerbanden, die twee achterwielen zijn het geld niet waard denk ik.
Miek
Kan ik winterbanden alleen op de aangedreven wielen monteren?
Nee, dit is ronduit onveilig. Beter géén winterbanden dan twee winterbanden. Twee sets verschillende banden met verschillende eigenschappen levert een onvoorspelbaar rijgedrag op. Ook de niet aangedreven wielen hebben namelijk een belangrijke functie bij de wegligging en stabiliteit van de auto. Een verschil in (zijdelingse) grip tussen aangedreven en niet-aangedreven wielen zal de stabiliteit van de auto ernstig in gevaar brengen.
Bron: ANWB.nl
Waarom 4 winterbanden monteren?
Alleen op de aandrijfas winterbanden monteren is niet voldoende voor goede prestaties en een optimale veiligheid in de winter. Een auto met voorwielaandrijving: als alleen op de vooras winterbanden zijn gemonteerd, verbeteren de prestaties bij het optrekken. Maar de auto gaat dan achteraan uit balans en zal daardoor eerder om zijn as draaien (overstuur). Een auto met achterwielaandrijving: als alleen op de achteras winterbanden zijn gemonteerd, verbeteren de prestaties bij het optrekken. Maar de auto raakt vooraan sneller uit balans en zal daardoor in bochten eerder rechtdoor gaan (onderstuur).
Daarom is het belangrijk om 4 winterbanden onder de auto te monteren!
Voor auto's met 4 wielaandrijving, is het uiteraard een absolute vereiste om winterbanden per 4 te monteren.
Bron: Wegcode.be
alfons Schreef:
——————————————————-
> Gewoon winterbanden met velgen besteld
> €799.00dit als setprijs duur??? velgen koste
> effe €300 en plm 125 voor michelen banden…..
> en dat allemaal op mijn goedkope duster
> Ik rijdt nu 3000 km op lpg bevalt uitstekend
> ongeveer i op 11.5….
> TOT NU TOE EEN FANTASTICHE AUTO
Vraagje; welke velgen heb je dan; volgens mijn dealer zijn dit de zwarte velgen; klopt dat, of…. dacht dat orgineel toch orgineel was; dus de velg die standaard op de auto zit?
Als je Logan MCV op LPG rijdt zit de lpgtank in de ruimte die voor het reservewiel was. Je reservewiel is vervolgens een sta in de weg in de kofferruimte, dat is op te lossen door een reparatiespuitbus (12,95) aan te schaffen, zodat je met een lekke band thuis/ bij de garage kunt komen. Ik zoek nog een reservewiel wie heeft LPG en wil het wiel wel verkopen?
Ik woon in Groningen, dus liever een aanbieding uit Zwolle dan uit Maastricht.
Wil je je reservewiel kwijt geef dan even een seintje en de prijs die het wiel moet opbrengen..
folkertdevries@tele2.nl
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?