Juist terug van een herfstvakantie naar de zuid/west kust van Frankrijk, ongeveer 60 kilometer ten noorden van Biaritz. Achter de Duster op LPG hing een Delta caravan met een opbouw van 4.40 meter (geen kleintje dus) met een ledig gewicht op kenteken van 860 kilo. Met belading schat ik, uitgekomen op goed 1100 kilo. Volgens de handleiding mag de kogeldruk in de 4x2 versie maximaal 50 kilo zijn. Dat is aan de lage kant en het kost toch wel moeite om dit gewicht te bereiken. Uiteindelijk bleef ik steken op 70 kilo, maar tijdens het rijden heb ik hier eigenlijk niets van gemerkt. De caravan ligt als een blok achter de Duster en heeft geen neiging tot slingeren. De vijfde versnelling is goed bruikbaar, maar bij maximaal 100 kilometer raakt de fut er wel uit. Bij beklimmen van wegen, met bijvoornbeeld een percentage van 4% merk je de beperking van de 1.6 liter motor. Het is dan veelvuldig terugschakelen naar de drie. Het toerental blijft rond de 3000 toeren hangen. De snelheid loopt terug naar 70 en dat is niet zo prettig met vrachtwagens achter je. De Duster heeft overigens de uitstraling dat er meer power in zit, maar om voor die drie hellingen per vakantie een krachtiger auto te kopen is ook niet echt nodig. Op de camping was het goed achteruit insteken van de caravan mede dankzij de grote wielen. In het naseizoen zie je veel ouderen mdet SUV's rondrijden. Een berijder van een landro ver kwam voor belangstelling kijken en was verbaast over de lage prijs. Voor de prijs van vier Dusters had je een Landrover. De onderhoudskosten van vier Dusters iggen in totaal ook hoger.