Chiptuning Duster Diesel

• ML

Heeft er iemand ervaring met het aansluiten van een tuningbox voor de Duster 1.5 diesel fab 110 van de firma Racechip?

Ik kan de stekker niet vinden waar hij op aangesloten moet worden.

Ik heb inmiddels wel een afbeelding gehad, maar dit was een ander type motor.(Clio)

Alvast bedankt,

ML

• Knutselsmurf

Één stekker van de powerbox komt op de aansluiting van de commonrail.

De stekker welke je van de commonrail hebt afgehaald sluit je vervolgens aan op de overgebleven stekker van de powerbox.

Tip:

Indien de powerbox instelbaar is, zet deze dan niet meteen op vol vermogen, mar probeer het eerst eens uit op 50 á 60%

Na plaatsing start je de motor en laat hem dan minstens even een minuut stationair draaien.

Succes met de plaatsing van je powerbox.

• harryzwol

Chiptuning Dacia Duster 1.5 dCi 110 FAP, 1461ccm, 79kW (107PS)

Ohne RaceChip

Leistung in kW 79 kW

Leistung in PS 107 PS

Drehmoment 240 NM

RaceChip

Tuning

Veränderung

99 kW +25 %

135 PS +25 %

309 NM +28 %

RaceChip Pro

Tuning

Veränderung

102 kW +29 %

139 PS +29 %

324 NM +35 %

De jongens van RaceChip durven!

Ik vind het een hele stap om de belasting zover op te voeren van motor en versnellingsbak.

http://www.racechip.de/racechip-chiptuning/Dacia-Duster-1-5-dCi-110-FAP-3844-r.html

• LED-Lightning

30% meer is heel normaal bij motoren met een turbo hoor. Dit is met standaard chiptuning ook zo. Met een chip op maat is er zelfs nog meer uit te halen! Met die 30% bevindt men zich nog binnen de veiligheidsmarges. Laat natuurlijk niet weg als je die 30% meer dan ook continu aanspreekt, de levensduur van het een en ander wel verkort wordt. Bij normaal gebruik is er niets aan de hand.

ML, heb je al bij de fabrikant navraag gedaan? Misschien weten zij het wel.

• Willem

Hoe zit het met de garantie?

Ik vind 110 pk uit een 1500 cc dieseltje al erg veel, het motortje krijgt al veel op zijn jeweetwel.

orgineel komt er iets van 65 pk uit en dat piepen ze al op met de turbo naar de 110.

Maar ik moet zeggen dat 130 pk wel leuk klinkt.

Hou ons op de hoogte van info en vorderingen a.u.b.

Groet.

willem

• LED-Lightning

Soms nemen tuningbedrijven de garantie over, meen ik, maar ik ga er eerlijk gezegd vanuit dat de garantie in de meeste gevallen komt te vervallen als je dit soort aanpassingen doet op de motor. Er is wel een voordeel, zo'n box ipv een chip kun je demonteren wanneer je wilt

• ger 52

zeer goed bekend staand bedrijf is Terlouw, Doet veel in tunen van vrachtauto's, zowel naar boven als naar beneden.Hebben jaren ervaring en werken samen met de grote merken van vrachtauto's. Doen ook wel personenauto's en leggen in de computer de fabrieksinstellingen vast, voor het geval dat deze moeten worden terug geplaatst. kijk eens op: http://www.terlouwtuning.nl/tuning-truck.htm Bedrijf biedt een goede garantie, laat je niets wijs maken met het overnemen van fabrieksgarantie, want dat stelt niets voor.

• ML

Het instaleren van de tuningchip is inmiddels gelukt. De rode stekker voor de commonrail zit onder het luchtfilter precies in het midden tegen het motorblok

Het vervolg is kinderspel,even goed vastzetten met tyrips en rijden maar.De motor is veel sneller en heeft meer trekkracht onderin,de motor is bij flink gas geven iets nadrukkelijker hoorbaar. Maar wat mij veraste is dat mits je gedoseerd gas geeft, hij zuiniger is dan in de fabrieks configuratie.

En dat alles voor 144 Euro incl. verzendkosten

Groet,

ML

• LED-Lightning

Netjes! Nu misschien eens meten met en zonder op een vermogensbank, of ben je zo al tevreden?