Volgens mij zou het vervangen van de voorruit wel eens de oplossing zijn, ik rij ruim 2 jaar rond met de MCV en herken ook het probleem.
Mijn dealer had ook wel eens de armen afgesteld (lees: bijgebogen) dat hielp maar even, ik heb hele dure (Bosch) wissers en hele goedkope wissers gebruikt met hetzelfde teleurstellend resultaat.
Maar zoals Henk al aangaf, de bedoeling is dat de wisserbladen (in ruststand goed te zien) haaks op de voorruit staan.
Dat was bij mij zeker niet het geval (aan de linkerzijde) dus zelf mbv twee Bahco,s de wisserarm haaks “gezet”.
Dat was een stuk beter, maar uiteindelijk moest ik de voorruit laten vervangen en Voila alle problemen waren opgelost, nu was ik wel zo wijs om alle ruitenwisserbladen (namelijk maar, slechts een paar maanden gebruikt) te bewaren (kon het niet over mijn hart krijgen om deze na een paar maanden al weg te moeten gooien) dus Ruud heeft NU een voorraadje van een paar jaar…(of zoonlief moet ze zien liggen dan is het “wat een pech alles weg).
En als we toch bezig zijn: ik gebruik nu al een paar maanden die zg flatblade,s van de Action (zie site Herke en Brigit) en moet zeggen “goed kan toch ook goedkoop zijn”.
Mgr
Ruud