Ruitenwissers lopen stroef

• Rick

Hallo Ben,

ik heb vandaag jouw schoonmaakmethode toegepast, eerst de ruiten schoongemaakt met thinner, en krabben maar met m,n geodriehoek.

Buren keken met een gezicht of ik gek was geworden, tja, wie gaat er dan ook z'n voorruit krabben ver boven het vriespunt :D

Nu een uur krabben was het direct zichtbare resultaat een kras op m'n voorruit omdat er toch nog ergens een zandkorrel vandaan kwam maar het wisresultaat is helaas hetzelfde gebleven..gehak,gepiep,gestuiter.

Ik geef de moed op en denk dat er niets aan te doen is. De enige oplossing is blijkbaar een nieuwe voorruit en aangezien dit niet onder de garantie valt ben ik bang dat ik er maar mee moet leren leven.

Ik wil jullie wel allemaal bedanken voor de moeite van het meedenken en de vele tips die jullie hebben gegeven>>

Met een groet,

Rick

• Sjaak

Gezien de laatste reacties moet het niet gekker worden.

-Kan Dacia/Renault dan maar niet beter de hele auto vervangen?

-Misschien mag het blijven bij een standaard voorruitvervanging?

-Met andere woorden: waar hebben we het over?

-Wordt een Dacia dealer/importeur/fabrikant nu tot het bot uitgezogen om wat te zeuren te hebben?

-Hebben dit soort forumdeelnemers niks anders om tot iets lezenswaardigs te komen?

Sjaak

• Frank16V

Ik herken het probleem niet. Onze MCV fase 1 werd destijds afgeleverd met het type ruitenwisser dat spontaan uitelkaar kon vallen - wat dan ook gebeurde toen we het terrein van de dealer afreden. De originele wissers hebben nog geen minuut dienst gedaan en werden (door de dealer) vervangen door exemplaren van Valeo. Tot een aantal maanden geleden hebben deze wissers goed hun werk gedaan. Nadat ze versleten waren heb ik ze vervangen door huismerk exemplaren van de bouwmarkt (Karwei). Ik meende dat dat ze een Euro of drie, vier hebben gekost (lengte 50 cm.).

Het is dus niet altijd kommer en kwel voor wat betreft de ruitenwissers!

• Dacioot

Tja, ik herken het verhaal helaas wel. De orginele ruitenwissers gingen piepend en knerpend heen en weer. Daarbij maakte het niet uit of er een motregentje met interval stand, of een stortbui op de hoogste snelheid gewist moest worden. Vervangen van de ruitenwisserbladen leek de oplossing te zijn. Helaas begon het gepiep na een paar weken echter opnieuw.

Om dit probleem als gezeur af te doen vind ik net iets te makkelijk. Het effect is toch dat je steeds bezig bent met het aan en uit zetten van je ruitenwissers; als het even niet nodig is zorg je wel dat je van die herrie af bent. Dat is echter niet bevorderlijk voor het zicht en de concentratie. Ik merk in ieder geval dat ik zelf zo lang mogelijk wacht met het weer aan zetten.

• tonnie

valt wel onder je autoverzekering,n klein steentje is misschien n oplossing

• Rick

ach, ik ben misschien te netjes opgevoed

• Rick

Herkenbaar, het geschraap en gestuiter irriteert best wel :(

• HenkM

Hier idem:

De originele stuiterwissers van de MCV (meer dan drie jaar geleden) vervangen door Bosch: Geen gestuiter.

De originele stuiterwissers van de Sandero van mijn schoonouders (1 jaar geleden) vervangen door Bosch: Geen gestuiter.

De originele stuiterwissers van de Duster (enkele maanden geleden) vervangen door Bosch: Geen gestuiter.

Het kan dus toch goed gaan :)-D .

• RichardMCV

Ook hier geen problemen. De originele wissers hebben 19.000 km gemonteerd gezeten. geen problemen tussentijds gehad. Daarna anderen geplaatst (onbekend merk). Deze zitten er nu nog op bij ruim 50.000 km.

De wissers zijn overigens voorzien van een verklikker; deze wordt felgeel zodra ze aan vervangen toe zouden zijn.

Deze verklikkers zijn al ruim 10.000 km geel; met een stift maakt ik ze steeds weer zwart. Ze doen nog steeds hun werk goed. (tu)

Groetjes,

Richard, www.daciamodellen.nl

• Jubbels

Ook hier last gehad van knerpende, springende wissers.

Vervangen door Bosch flatblades en alle problemen verdwenen als sneeuw voor de zon.

Zitten er al bijna een jaar op en nog steeds probleemloos.

zie ook: flatblades