Ruitenwissers lopen stroef

• EricNL2

Hier geen problemen. Als de ruitvergers het niet goed doen maak ik ze altijd schoon (de vegers) met een vochtig toiletpapiertje, grondig tot ze weer lekker zacht en “smooth” aanvoelen. Daarna vegen ze weer als nieuw. Dat heb ik tot nog toe 2 keer gedaan. Onze MCV heeft na 1,5 jaar en 45.000 km nog steeds de eerste ruitvegers en voorlopig nog geen reden gehad om over vervangen na te denken. De achterste ruitveger wel trouwens, die zijn we in een wasstraat kwijtgeraakt, zijn er meer mensen met dat probleem?

De klacht van stuiterende ruitvegers lijkt inderdaad wel alsof de vegers niet haaks op het veegoppervlak staan.

• LED-Lightning

Sjaak,

Om even op het ‘lezenswaardigs’ terug te komen… is het niet verstandiger dan om deze website uit je bookmarks te halen en niet meer mee te lezen? Ik doe maar eens een suggestie…

Indien je toch graag mee wilt lezen is het dan misschien handig om even een topic aan te maken met je interesses, dan kunnen we kijken of we je meer tegemoet kunnen komen zodat jij ook met plezier mee kunt lezen ;)

Groetjes,

• mcvjournaal

Zoals Jubbels al zegt: Flatblades zijn de oplossing voor krakende en piepende ruitenwissers.

Je kan natuurlijk die van Bosch nemen, maar het kan véél goedkoper: http://mcvjournaal.punt.nl/?gr=767481#486459.

Bij mijn MCV was het dé oplossing !

Herke & Brigit

http://mcvjournaal.punt.nl/

• LED-Lightning

Hier ook flatblades besteld bij Pixmania (!), ik had ze zelfs al voordat ik de Dacia had en thuis na ophalen meteen gemonteerd… geen probleem!

• martje

ik heb op mijn sandero stepway 2 nieuwe ruitenwissers gemonteerd van action

2 stuks 53 cm prijs 2.99 € per stuk

werken perfect

• Rick

Zoals ik al ergens schreef gebruik ik ook al een tijdje flateblades (Aldi) Maar het probleem is, ondanks een aanzienlijke verbetering, nog steeds aanwezig.

Ik ben al tijd op zoek naar de Action ruitenwissers maar in de twee vestigingen waar ik al regelmatig ben geweest slinkt de voorraad alleen maar.( een tijdelijk artikel?)

• Rick

Vervangen door Bosch flatblades. dat idee had ik ook maar de verkoper van Halfords vertelde mij dat Bosch geen standaard bevestiging had en erg merkgebonden was. De Dacia stond niet op de kaart zal ik maar zeggen. Blijkbaar had de verkoper het mis als ik jouw bericht lees.

• Jubbels

Ja, verkoper heeft het mis.

Ik had ze gekocht bij Heuts en de verkoper zei ook dat ze niet zouden passen (Dacia stond niet op de doos!!)

Maar ik, eigenwijze, heb ze toch gekocht.

Met de standaard-adapters die er bij waren pasten ze.

• Opa rené

Rick Schreef:

——————————————————-

> Zoals ik al ergens schreef gebruik ik ook al een

> tijdje flateblades (Aldi) Maar het probleem is,

> ondanks een aanzienlijke verbetering, nog steeds

> aanwezig.

> Ik ben al tijd op zoek naar de Action

> ruitenwissers maar in de twee vestigingen waar ik

> al regelmatig ben geweest slinkt de voorraad

> alleen maar.( een tijdelijk artikel?)

Nee is en vast artikel. Het valt me op dat er bij de action een ‘slecht’ winkel voorraad beheer is.

Geldt niet voor alle actions, want als het bij ons filiaal niet op voorraad is, rij ik meestal naar

een plaats verderop waar het dan wel ligt.

René.

• Sjaak

Beste LED-lightning,

Als mensen al zeggen dat ze de voorruit hebben vervangen, wie heeft die dan betaald denk je? Geloof je nu echt dat mensen dat uit eigen zak hebben betaald?

Nee LED-lightning, die hebben de voorruit een knalletje gegeven en de verzekering ingeschakeld. Maar juist reacties zoals die van jou doen me toch met enige regelmaat naar dit forum kijken.

Sjaak