Duster op LPG

• henk

Vandaag mijn duster opgehaald nadat ik Eindhoven bij de Firma Wallinga voor 1750 euro een G3 gasinstallatie heb laten inbouwen.

Ziet er prima uit en het rijd uitstekend.

Toch een erg lekker gevoels als je 40 liter gas tankt voor 25 euro.

Tevens heb ik ook een mooie trekhaak laten plaatsen en over de prijs is goed te onderhandelen.

Voor 325 compleet gemonteerd (Brink).

• DerRudy

Goed zo Henk, dat rijden op LPG (zelf een MCV op LPG) geeft je toch iedere keer een glimlach op je gezicht.

Maar lees ik het goed, hebben we nu een rebel onder ons.

Geen Eurogas installatie maar een ……?

Succes Henk, en het rijden op LPG is een heeeeel wijs besluit.

mgr

Ruud

• LPG-rijder

Gisteren 550 km snelweg gereden op LPG. Verbruik 1 op 9 km. En dat viel mij toch wel een beetje tegen … (steeds rond de 120 km gereden).

• ger 52

1750 euro is voor een G3 een koopje. Is het wel een Eurogas installatie? Zo niet, mis je de 5 jaar Renault garantie op de installatie. Als deze niet via de dealer is geleverd ben je afhankelijk van de garantie die de inbouwer biedt en dat is mmeestal maximum twee jaar. Gebruik van 1 op 9 is niet abnormaal. Ik haar krap 1 op 10.

• henk

Het is dus een landi renzo G3 installatie met inderdaad 2 jaar garantie.

Voor mij geen probleem.

Ik ben er blij mee zeker voor die prijs en de nette inbouw.

• HenkM

Voor die €240 die ik meer heb betaald heb ik dan toch liever 5 jaar garantie zonder gezeur.

• DerRudy

Eurogas is slechts een klein onderdeeltje van Landi Renzo, dus in dat opzicht zit het wel goed.

Ik snap Henk wel, de kwaliteit (lees: betrouwbaarheid) van de LPG installatie wordt voornamelijk bepaald door de vakkundigheid/zorgvuldigheid bij de inbouw.

En dat zit bij Wallinga eindhoven wel goed, dat is firma met een rijke historie.

Ik moest namelijk met de “orginele” Eurogas installatie slechts drie keer terug voor koel vloeistof lekkage en tweemaal voor het afslaan van de motor (in combinatie met airco).

Ik ben NU tevreden over de huidige installatie, maar als ik opnieuw zou moeten kiezen zou ik NIET meer voor een installatie kiezen van het zg ‘Verdamper’ principe.

Ik zou net zoals Henk een eigen plan trekken…..

mgr

Ruud

• ger 52

nu een dikke 6.000 kilometer op gas gereden, met de installatie van Eurogas. geen centje pijn, ook niet met een dikke beladen caravan van 1200 kilo aan de haak.

Ga dit jaar extra garantie voor 299 euro bijkopen, want dan heb je ook tot 150.000 km garantie, binnen 5 jaar dan wel te verstaan. .