Ruitenwissers

• mcvjournaal

Voor de gewenste en max. maten zie: http://mcvjournaal.punt.nl/?gr=767481#486459.

Waarbij ik nog wil opmerken: Denk een beetje om de ruitenwissermotortje… :?

Herke & Brigit

http://mcvjournaal.punt.nl/

• Henkes

De ruitewissersarmen raken de motorkap niet als je de motorkap open zet, maar als je de r.w.armen helemaal omhoog wilt doen met gesloten motorkap bij bijvoorbeeld het schoonmaken van de voorruit. Later is dit inderdaad veranderd bij nieuwere Sandero's, hier kun je de armen volledig omhoog klappen.

• Jubbels

mcvjournaal Schreef:

——————————————————-

> Waarbij ik nog wil opmerken: Denk een beetje om de

> ruitenwissermotortje… :?

Ik denk dat het motortje meer moeite heeft met de originele, stroeve, springende wissers

dan met de soepel lopende flatblades…………….

• LED-Lightning

Ah ja dat was het wat ik bedoelde, sorry dat ik het verkeerd omschreef (tu)

• Rick

"Ik denk dat het motortje meer moeite heeft met de originele, stroeve, springende wissers

dan met de soepel lopende flatblades……………."

Dat denk ik ook.

Het viel me op dat de wissers van de Action royaal behandeld zijn met grafietpoeder. Grafietpoeder werkt, zoals bekend, als een uitstekend smeermiddel wat het glijden over de ruiten bevorderd, misschien een verklaring voor de goede werking van de blades. Wat mij verder opviel is de zeer goede bevestiging van de bladen op de armen, geen speling te bekennen, veel beter dan al die andere merken die ik tot nu heb geprobeerd.

• Dyna-Miek

Ik heb ook Action wissers 61L 46R, tevreden met zicht, maar de borg clipjes gaan steeds weer open (nokjes goe din de gaatjes geklikt). Kan denk ik niet zoveel kwaad

Miek

• DerRudy

@Dyna-Miek,

Ik denk dat je de wisserbladen nog eens goed moet ‘aantrekken’ je hoort dan (en voelt dan) een klik, pas daarna zitten de wisserbladen ver genoeg onder het gebogen gedeelte van de armen.

Succes en mgr

Ruud