roest

• remcora

in de laatste autoweek staat e.e.a. over tevredenheid met auto's. De mcv komt er, zoals verwacht goed vanaf, alleen wordt gesproken over bovengemiddeld roest. Ik herken dat niet, maar weet iemand daar meer van en zo, ja Waar zit dit dan?

ik volg het graag. Een tevreden mcv er.

• Frank16V

http://img246.imageshack.us/img246/8493/044l.jpg

Doorvoerrubber portier rechtsvoor. Behoeft geen verdere uitleg denk ik.

• DerRudy

@Frank16V,

Net even mijn MCV (April 2008) bekeken, precies hetzelfde ook de rechter voor portier.

Het kan wel een foto van mijn MCV zijn:S.

mgr

Ruud

• Rick

Ziet er niet fraai uit hoor. Valt dit niet meer onder de lakgarantie?

• GJvdZ

Bij ons ook op verschillen plaatsen. Weliswaar kleine plekjes, maar wel iets om in de gaten te houden. Een beetje zoals je ruim 10 jaar geleden met je auto om moest gaan.

• Rick

Ik had even gegoogeld met als trefwoorden: dacia en roest, je komt dan, helaas, allerlei onheil tegen (td).

• Bernard

Ik schrik er wel van dat dit al met Dacia's van 2,5 jaar oud gebeurt. ik heb net mijn Duster opgehaald en ik hoop dit 7 jaar niet te zien ………

in de garantiebepalingen zie ik heel wat jaartjes garantie, daar moet dit toch gewoon onder vallen ??

• GJvdZ

Hangt ervanaf waar de roest begonnen is. Roest van binnenuit valt onder garantie, maar als iets door externe factoren is gaan roesten (ook al is het op plekken waarbij je dat bij nieuwe auto's niet meer zou mogen verwachten) valt niet onder garantie.

• GJvdZ

Het wachten is nu op reacties van Dacia evangelisten op dit forum die geen negatieve geluiden over hun Dacia dulden….

• Joop

Rick Schreef:

——————————————————-

> Ik had even gegoogeld met als trefwoorden: dacia

> en roest, je komt dan, helaas, allerlei onheil

> tegen (td).

Ja, alleen je krijgt dan wel alles met of Dacia of Roest en maar bijzonder weinig Dacia EN roest. Bovendien moet je filteren, dus alleen het laatste jaar of laatste maand. De eerste Dacia's hadden inderdaad een roest probleem omdat de anti roest behandeling toen nog met de hand werd aangebracht en inmiddels is dit een spuit robot. Verder is er nog een lak probleem geweest. Onbehandeld metaal roest bijzonder snel, als dat bij een Daas voorkomt heeft daar of geen lak gezeten of geen tectiel oid. In beide gevallen is de fabrikant aansprakelijk omdat er geen deugdelijk product is afgeleverd. De roest van binnenuit garantie heeft betrekking op dat wij als finale consument niet achter de schermen kunnen kijken en dus ook niet kunnen zien of het er is gaan roesten en daardoor dus ook niet op tijd maatregelen kunnen nemen. Dus als er ergens zichtbaar roest zit en er GEEN lak zichtbaar is dan denk ik dat je moet gaan reclameren. En verder komen berichten in dit forum vele keren voor, lees je over Dacia in andere fora dat vooral de Dacia roest en de Fiat (als voorbeeld) niet, dat diezelfde Fiat (wederom als voorbeeld) geen thuis geeft bij schade ontstaan door een fout afgestelde schuifdeur zullen we dan maar even vergeten. En zo zal op elk merk wel wat aan te merken zijn.