Sandero 1.2 gaspedaal probleem

• koekoek

Hallo beste Daciasten

Dacia is beslist geen nieuw merk , in roemenie staan de fabrieken al meer dan een halve eeuw .

de Dacia 1100 is daar in renault licencie gebouwd in de jaren zestig + andere renault modellen

Wel is het zo dat de logan Dacia weer op kaart gezet heeft in nederland.

Volhouden moeten we , om dit probleem van de Sandero 1.2 op te laten lossen door Dacia / Renault .

Het gaspedaal probleem speelt in deze koude / donkere tijd een grotere last door meer stoomverbruikers en

de automatische choke wat het ook mag heten.

Groet Dirk

• dacia

zondag een mail gestuurd naar dacia frankrijk en gisteren een aangetekende brief.

ja vandaag een mail teug ze bedankte ons voor de mail en als we een sugestie hadden dan konden

we dat melde ???

maar de vraag was hoelang het nog ging duren.

er stonden 2 telefoonnummers in die gebeld en het was dacia nederland.

we konden in week51 of begin januari de oplossing verwachten.

dan was die bij de daeler.

nou dan nog maar een paar weken wachten.

de rechtsbijstand en de bovag zit er ook achteraan.

• koekoek

hallo Dacia

Hou ons op de hoogte , probleem blijft erg vervelend.

Groet Dirk

• dacia

nou we hebben via frankrijk het tel. gekregen en ja was dacia nederland.

er is gebeld en ze zeiden dat week 51 het onderdeel?softwaire uitzou komen.

en begin januari zou het bij de handelaren zijn.

we zijn benieuwd en wanneer zijn wij dan aan de beurt?

maar de rechtsbijstand is er dan ook nog.

hou jullie op de hoogte.

en is er nog iemand die contact heeft gehad met de dealer?

• jack

Bij 1e beurt september dit euvel weer gemeld en het werd ook door de monteur gevoeld.Zodra de up-date/ modificatie beschikbaar is krijgt iedere 1.2 eigenaar bericht om terug te komen naar de dealer om dit te laten verhelpen werd mij belooft………..dus nog ff afwachten en anders GEEN Dacia meer voor mij.Dan vroem vroem vroem naar een ander merk……….verder fijne auto hoor ……dus hoop op een goede afloop.

Jack

• Sandinista

Gisteren door after sales Dacia NL gebeld dat de software update eind van het jaar bij de dealers is en dat ik begin januari een uitnodiging krijg voor de modificatie. Ben benieuwd . . . .

Blijft vreemd dat ik na een brief drie maanden moet wachten op een reactie.

• Rick

"dat ik begin januari een uitnodiging krijg voor de modificatie"

Is het niet logisch dat alle Sandero 1.2 eigenaren een oproep krijgen voor de modificatie?

• jack

Ja Rick ………….jij mag ook terug naar de garage …….en ik ook en alle Sandero 1.2 rijders werd mij beloofd in september 2010………en zo niet …………….weer een Opel denk ik dan ben ik er klaar mee…………..

• Rick

Ik ben een paar maand geleden bij de garage geweest maar van het gaspendaalprobleem had men daar nog niets van gehoord. (geloofde ik dus niet) Ben dus wel benieuwd of er een terugroepactie zal komen.

• Black

Enige tijd geleden las ik een interview met een rij-instructeur van de ANWB die o.a. vertelde dat de gemiddelde automobilist bij het optrekken de koppeling veel te veel laat slippen. Dat heeft me aan het denken gezet over het “gaspedaal” probleem van mijn/onze Sandero. Na wat testen kan ik zeggen dat de slag die het koppelingspedaal maakt om van ontkoppelen naar volledig aankoppelen te gaan opvallend groot is. Na een kleine vrije slag begint hij al aan te grijpen, maar volledig aankoppelen doet hij bijna bij het einde.

Nu ik wat sneller mijn koppelingspedaal op laat komen is het probleem voor mij geheel verdwenen.

Ik vraag me dus af of het wel echt een gaspedaal probleem is of een koppeling probleem!