Kras

• Rick

Vanmiddag een stukje door een bosrijke omgeving gereden, na een flinke windvlaag hoorde ik een knal op m'n dak. Waarschijnlijk, ik heb het namelijk niet zien gebeuren, getroffen door een tak of zoiets.

Thuis aangekomen zag ik een flinke kras op m'n dak en dat was uiteraard even stevig balen, de kras was zo diep dat de witte onderlaag te zien was.

Ik had ooit voor m'n vorige auto een tube scratch remover GT47 gekocht maar dit middel bleek nauwelijks te werken, maar op m'n Sandero verdween de kras als sneeuw voor de zon. Ik ben blij dat de kras is verdwenen, het oppervlak blinkt weer als een spiegel, maar is de metalliclak van de Sandero niet opmerkelijk zacht?

• LED-Lightning

Het is wellicht dan wel verstandig om meteen als bescherming op z'n minst het dak even van een laag wax te voorzien na dit polijsten. Mooi dat de kras weg is! Er zijn inderdaad verschillen tussen de laksoorten per merk. Volkswagen staat er om bekend hele harde laksoorten te gebruiken.

• Rick

Ik had al direct na het polijsten de plek voorzien van een een wax laag. De erg goedkope Speedwax van de Action, was dit wel een verstandige keus? En hoe vaak moet ik de behandeling herhalen?

Er zijn ook middeltjes met een toevoeging van Teflon wat misschien nog veel beter beschermt. Wat is jou ervaring?

• LED-Lightning

Goed gedaan!

Mij lijkt 1 laag wax genoeg. Hoe vaak herhalen? Hangt denk ik een beetje van persoonlijke voorkeur af. Ik doe het doorgaans 2x per jaar, de eerste keer in de lente en de tweede keer in de herfst. Spullen van Meguiar's bevallen mij heel goed, maar ik heb ook hele goede dingen gehoord over een of andere clear liquid wax van ‘turtle wax’ (verkopen ze bij de Halfords bijvoorbeeld), is een heldere waterkleurige gel.

Je zou nog kunnen overwegen om een sealant aan te brengen, voor optimale bescherming (een verzegeling), maar ik zelf vind een keertje wax genoeg.

• frankieboy001

LED-Lightning Schreef:

——————————————————-

> Goed gedaan!

>

> Mij lijkt 1 laag wax genoeg. Hoe vaak herhalen?

> Hangt denk ik een beetje van persoonlijke voorkeur

> af. Ik doe het doorgaans 2x per jaar, de eerste

> keer in de lente en de tweede keer in de herfst.

> Spullen van Meguiar's bevallen mij heel goed, maar

> ik heb ook hele goede dingen gehoord over een of

> andere clear liquid wax van ‘turtle wax’ (verkopen

> ze bij de Halfords bijvoorbeeld), is een heldere

> waterkleurige gel.

>

> Je zou nog kunnen overwegen om een sealant aan te

> brengen, voor optimale bescherming (een

> verzegeling), maar ik zelf vind een keertje wax

> genoeg.

Over die Turtle- wax ICE ben ik zeer te spreken.

Geen witte resten te zien na het poetsen, en de interieurspray van de ICE lijn mag er ook zijn.

Gr

Frank

• Kreqt

Ha, een herkenbaar krasprobleem:

Wat beslist ook niet werkt is een “scratch remover” van de firma JML uit Hoevelaken, zoals vertoond op de commerciele zenders en was/is te koop bij Blokker en de Marskramer met gratis Microvezeldoek van hoogwaardige kwaliteit.

“Herstelt de kleur en verwijdert de krassen meteen” aldus de doos.

Echt niet hoor, noch op een Logan, Duster of Sandero en vast ook niet op de City.

Volksverlakkerij van de bovenste plank, mijns inziens

Eens kijken waar dat GT47 te verkrijgen is.

• Rick

Het zou kunnen dat het onderstaande product overeen komt met wat ik lang geleden heb gekocht.

http://www.lezersvoordeel.directthuis.nl/cgi-bin/v7.sh/b2c_prodinfo?vd=casnet&aid=4066&dlrid=lezersvrd&wkbasepid=819I

Het middel wat ik heb is:

http://cgi.ebay.de/Kratzerentferner-GT47-150-ml-GRATIS-Spezialtuch-/260501934345?pt=Autopflege_Wartung&hash=item3ca7201109

• Kreqt

Ben buitengewoon wantrouwig over dit soort producten.

Bovendien niet te koop bij het alom op dit forum geprezen winkeltje Action

(“Leidinggevende kassa 3” op de speakers)

Doe nog een een ritje in het bos met wat windkracht svp.

Graag foto1 ervoor en foto2 erna.

In die volgorde,

Graag en bedankt.

• Rick

Wantrouwen is niet per definitie een slechte eigenschap, het kan je geld besparen, en al die wondermiddelen: daar moet eens flink de wind door gehaald worden ;-)