Duster accessoires

• inge

Graag wil ik op onze duster:

De spatlappen

De tube look en

dorpellijst voor.

Nu kan ik de tube look niet compleet vinden op lzparts; heb ik het goed dat het een seitenschweller is? Gaat dat wel weer aangevult worden denken jullie; of… (blijft duits he; lastig…)

En de dorpellijst; staat wel in de accecoisres; lijkt mij een goede bescherming voor het uitstappen. Schijnt standaard op de Laureate te zitten; is deze ook los te koop en hoe heet hij dan bij Lzparts? En is de kofferbakmat ook aan te raden? Wil eigenlijk zo'n bodem in de duster maken; past hij dan nog aan de zijkanten als hij 9 cm omhoog komt?

Sensor weet ik nog niet goed; mijn niet duster garage houd niet van inbouwen maar de dustergarage vraagt er bijna 500 euro voor. Kan ik ook de sensoren bij de dustergarage laten inbouwen en later de trekhaak eronder laten zetten door mijn niet dustergarage of is dat niet logisch qua bevestiging en electronica?

En, de M S banden; de een zegt dat dat voor de winter in Nederland genoeg is; ander adviseerd toch winterbanden. Zowiezo gaan wij niet naar het buitenland; maar de sneeuw van vorig winter was toch ook echt niet weinig…. Toch nog kiezen voor de winterbanden voor 800 euro, of niet? Als ik het her en der zo lees is die prijs wel prima volgens mij; maar blijft 800 euro…

Wat denken jullie als ervaringsdeskundigen ervan?

Lastig kiezen hoor….

• ger 52

Informeer eens bij: Car Profession

Leliestraat 17

4001 DR Tiel

Telefoon: 0611-302902

Voor sensoren betaal de daar, ik denk, niet meer dan 300 euro voor. ze bouwen daar ook eventueel een cruise controle in voor ongeveer 450,00 euro. en dat is 300 euro minder dan de dealer.

Inzetbak kofferbak: alleen kopen als je er verder niets onder gaat plaatsen. ze passsen op de vloer en je hebt een opstaande rand. ideaal voor vervoer van planten.

Winterbanden: in ons land niet echt nodig. De duster heeft grote wielen en die ploegen wel door de sneeuw heen. Echte winterbanden zijn uiteraard beter, ook bij lagere temperaturen zonder sneeuw. Ik denk dat je wel banden van een goed merk moet kopen en niet die chinese banden voor weinig. Dan kan je net zo goed op je zomerbanden blijven rijden. Een 600 euro ben je dan wel kwijt, heb je nog geen velgen. Ze kunnen uiteraard ook op je bestaande velgen.

succes!

• HenkM

Winterbanden: in ons land niet echt nodig.

Kom dan maar eens hier in het Heuvelland rijden X( .

De winterbandjes onder de MCV hebben toch wel het verschil gemaakt (tu) .

De duster heeft grote wielen en die ploegen wel door de sneeuw heen.

De grootte van de wielen bepalen natuurlijk niet of je nog grip hebt of niet. Het profiel en rubber compound doen het hem hier.

M&S banden zullen er in winterse omstandigheden natuurlijk beter vanaf komen als pur sang zomerbanden.

Nu met de Duster ga het in de winter i.i.g proberen met de M&S banden (mijn oprit heeft een stijgingspercentage van >15% dus ik ben er bij de eerste sneeuwval al uit).

Valt het tegen dan liggen er binnen een week winterbanden onder en als de M&S'jes versleten zijn worden deze opgevolgd door normale zomer banden (1 misser voorkomen en de aanschaf heeft z'n geld opgebracht).

Wat in mijn geval natuurlijk meetelt is dat ik al de weg op moet als de strooiauto's nog slapen :S .

• PD3JCW

Tube look:

http://lzparts.de/index.php?page=product&info=312

oftewel “Original Dacia Duster Rammschutz vorn”

de "seitenschweller' zijn de sidebars links en rechts, de instaplijst zie ik niet in de lijst van lzparts staan…

succes

• ger 52

HenkM Schreef:

——————————————————-

> Winterbanden: in ons land niet echt nodig.

> Kom dan maar eens hier in het Heuvelland rijden X(

> .

> De winterbandjes onder de MCV hebben toch wel het

> verschil gemaakt (tu) .

>

> De duster heeft grote wielen en die ploegen wel

> door de sneeuw heen.

> De grootte van de wielen bepalen natuurlijk niet

> of je nog grip hebt of niet. Het profiel en rubber

> compound doen het hem hier.

> M&S banden zullen er in winterse omstandigheden

> natuurlijk beter vanaf komen als pur sang

> zomerbanden.

> Nu met de Duster ga het in de winter i.i.g

> proberen met de M&S banden (mijn oprit heeft een

> stijgingspercentage van >15% dus ik ben er bij de

> eerste sneeuwval al uit).

> Valt het tegen dan liggen er binnen een week

> winterbanden onder en als de M&S'jes versleten

> zijn worden deze opgevolgd door normale zomer

> banden (1 misser voorkomen en de aanschaf heeft

> z'n geld opgebracht).

> Wat in mijn geval natuurlijk meetelt is dat ik al

> de weg op moet als de strooiauto's nog slapen :S .

Henk,

Tuurlijk, winterbanden hebben betere grip, maar als je op je zomerbandjes blijft rondrijden verkies ik liever grote banden.

Weet nog uit mijn verleden hoe mijn lelijke eend zich door de sneeuw, op zijn grote micheling zomerbandjes, kon verplaatsen terwijl de rest volledig vast zat in de sneeuw.

• Jubbels

ger 52 Schreef:

——————————————————-

> Henk,

>

> Tuurlijk, winterbanden hebben betere grip, maar

> als je op je zomerbandjes blijft rondrijden

> verkies ik liever grote banden.

> Weet nog uit mijn verleden hoe mijn lelijke eend

> zich door de sneeuw, op zijn grote micheling

> zomerbandjes, kon verplaatsen terwijl de rest

> volledig vast zat in de sneeuw.

Heb vroeger ook diverse eenden gehad.

Doordat de eend met z'n 24pk(!) geen kracht had slipten de wielen niet door.

Ook het geringe gewicht werkte er aan mee dat 'ie zich niet in de sneeuw “vrat”.

Maar inderdaad, met een eend kwam je goed weg in de sneeuw.>:D<

• Zorro

(:P) Rij al 42 jaar,als jager/trakker,in de Ardennen, met M&S op een 4x4,nooit problemen gehad.Daar kom ik niet met van die winterbandjes en grotere wielen hebben wel degelijk een voordeel bij het vertrek op gladde ondergrond of om ergens uit te geraken.

• HenkM

Zelf wat mogen rijden in een bestel eend (:P) .

Het voordeel zat misschien ook wel in die smalle banden (meer druk per vierkante cm) ze trokken inderdaad weg waar de rest bleef staan :D .

• HenkM

Dat bedoel ik dus, als de M&S bevallen dan komen er geen winterslofjes. Helaas zijn bij mij maar 2 wielen aangedreven.

• LED-Lightning

Ik denk inderdaad dat vooral het feit dat die banden zo smal waren positief effect had met rijden in de sneeuw