Levertijd Logan

• Johan

Ik heb eind augustus een Dacia Logan besteld. De auto zou half oktober geleverd worden. Omdat ik maar niets hoorde, eens gaan bellen. De verkoper waarmee ik zaken had gedaan was er steeds maar niet, maar vandaag heeft hij eindelijk terug gebeld. Volgens hem wordt het half januari eer de auto komt. Is dit normaal???

Bedankt vast voor de reacties.

• oscar54

Ik heb 3 jaar geleden 7 maanden op mijn Logan MCV 7 persoons moeten wachten.

Dit kwam omdat er toen meer Dacia's werden besteld dan er gebouwd konden worden.

Door de nieuwe Duster worden er momenteel weer heel veel Dacia's besteld, met als gevolg langere leveringstijden.

Het is ongeveer hetzelfde als wanneer je een Ferrari besteld, lange levertijd, maar de moeite van het wachten waard.

:D Groetjes, Oscar. (:P)

• Joop

Nee, dat is niet normaal. Ik heb later besteld en de levering staat gepland voor week 48. Er is echter een maar in het hele verhaal. Het zou zo maar kunnen dat er besloten is om de laatste batches van 2010 al te voorzien van Euro 5 motoren ipv Euro 4 motoren om maar geen problemen te krijgen per 1-1-2011. Dit zou een verklaring kunnen zijn voor vertraging, ik heb nog niets gehoord. Wel heb ik al gelezen dat de laatste mijlpaal voor de Logon al is uitgeleverd met een Euro 5 motor.

• liefke1970

Wij hebben onze Logan besteld op (vrijdag!) 13 augustus en we kunnen hem morgen gaan halen. Hij was 2 weken geleden al bij de dealer (moest nog een trekhaak onder en door occasion show erg druk in de werkplaats met afleveren zeggen ze) levering dealer was dus ca 9 weken en rijklaar 11 weken.

• Johan

Dank voor de reacties. Ik weet dus nog steeds niet waar we aan toe zijn… :(

Maar kun je uitleggen wat euro 4 en euro 5 motoren zijn?

• Johan

Gisteren, een half jaar na aankoop en 4 maanden na de beloofde datum, eindelijk de Logan afkunnen halen…