wintercontrolebeurt

• Frank_

Ik kreeg afgelopen week een flyer voor een wintercontrolebeurt. Zoals je afgelopen weken op de radio vast hebt gehoord doen bijna alle merken dit.

Wat valt me alleen op: voor de controle van de 10 punten betaal je 10 euro.

Ben ik de enige die dit bijzondere marketing vind? Als dealer is het toch alleen maar fijn om tijdens zo'n actie mensen in de winkel te krijgen om zo doende extra zaken onder hun aandacht te brengen. Persoonlijk kan ik mij voorstellen dat de dealer altijd bereid is om aan te geven wat je auto waard is als je deze inruild etc, etc.

Ook zal je naast de 10 euro nog steeds moeten bijbetalen voor zaken als ruitenwisservloeistof en dergelijke zaken waarop (redelijk) veel marge zit.

Vreemde marketing…

• ger 52

zonde van je tijd en je tien euri. ze kijken naar de olie, bandenspanning en of er antivries in je ruitenwisserreservoir zit. Dit soort zaken kan je zelf doen. Onderhoud volgens boekje is ruimschoots voldoende.

• HenkM

Helemaal mee eens, en die vloeistoffen controleer ik zelf wel :)-D .

• RichardMCV

Ook voor mij heeft die wintercheck geen zin. Zelf kan ik de genoemde punten controleren. Maar we hebben ook medemensen die alleen maar “rijden” met de auto en voor de rest zelf nergens aan (durven) komen. Voor deze mensen is zo'n checkup wellicht een uitkomst.

en wat de prijs betreft: er zijn inderdaad merken die voor de wintercheck niets rekenen. Toch zijn de monteurs wel bezig en die tijd moet toch ook betaald worden? Het lijkt me dat de gratis winterchecks wel weer betaald worden als je voor onderhoud en reparatie komt…

10 euries is nou ook weer niet zo'n wereldbedrag…..

Groetjes,

Richard, www.daciamodellen.nl

• folkert

Neem een lidmaatschap van de Anwb/wegenwacht , dezen doet de wintercheck gratis

• R2D2

maar je betaaldt wel lidmaatschap anwb , dat is duurder mijn inziens

• ger 52

ANWB lidmaatschap, als je alleen aanspraak wil maken op de wegenwacht, heeft geen toegevoegde waade. Je kunt Dacia bellen en een servicewagen van Renault komt voorrijden. Voordeel: hij kent je auto en het scheelt weer geld in deze dure tijd. Gratis bestaat niet, ze zien weer van alles zoals het bijvullen met peperdure ruitenwisser vloeistof. Deze koop je voor weinig bij de Action. Ook keuren ze snel je wisserbladen af, kassa bij de dealer. Bij Lidle, Aldi of Action koop je voor weinig nieuwe wissers van goede kwaliteit en met weinig handigheid monteer je deze zelf binnen twee minuten. Nog belangstelling voor een setje winterbanden? Lees elders op dit prikbord wat ze dureven te vragen. Nee, echt gratis bestaat niet.

• GJvdZ

Als je gewoon het normale onderhoudsschema volgt is een “wintercheck” behoorlijk overbodig.

• GJvdZ

Gratis bestaat niet. Alleen de zon komt voor niks op.

• ger 52

onzin, dacia heeft inernationale service in heel europa. gewoon even bellen en ze komen er aan.