auto van het jaar

• wimpie

De Duster zit bij de laatste 7 finalisten, voor de verkiezing auto van het jaar !!!

• LED-Lightning

Kun je de uitslag nog beinvloeden door te stemmen, of is de finale alleen voor de ‘deskundige jury’?

• mcvjournaal

Een vakjury dus.

Het complete artikel met alle finalisten lees je hier: http://mcvjournaal.punt.nl/?gr=766872#487469

Herke & Brigit

http://mcvjournaal.punt.nl/

• GJvdZ

De Nissan Leaf zou dit jaar moeten winnen. De andere auto's zijn immers vooral meer van hetzelfde. Al kan de S60 kennelijk automatisch stoppen voor een voetganger. Is ook wel nieuw.

• remcora

Volgens mij zijn het de autojournalisten die kiezen. Ik hoop overigens dat een meer originele het gaat worden. De duster is een budgetauto, maar zeker niet vernieuwend of zo.

• Ger52

Auto van het Jaar poll: de tussenstand AMSTERDAM - Wat de bezoekers van Autovisie.nl betreft, zijn er drie duidelijke kanshebbers voor de titel Auto van het Jaar 2011.

Het aantal van 30.000 tot op heden uitgebrachte stemmen maakt duidelijk dat de verkiezing leeft onder de bezoekers van Autovisie.nl. Dat maakt strijd om de titel Auto van het Jaar 2011 op deze site een spannende, zo blijkt uit de stemming. De Volvo S60/V60 is met 25 procent van de stemmen voorlopig favoriet onder de bezoekers, op de voet gevolgd door de Alfa Romeo Giulietta. De fraaie Italiaan scoort 22 procent van de stemmen. Ook de Dacia Duster krijgt de handen op elkaar, hetgeen goed is voor 19 procent van de stemmen. Op enige afstand volgt de Citroën C3/DS3.

De volledig elektrische Nissan Leaf is de hekkensluiter van het gezelschap. De Leaf is voor slechts 4 procent van de bezoekers de Auto van het Jaar 2011. Deze lauwe ontvangst van de auto kwam al eerder tot uitdrukking in een andere poll, waarbij de vraag was of de Leaf een “doorslaand succes” zou worden. Een grote meerderheid, 65 procent, dichtte de elektrische Nissan geen grootse toekomst toe.

• GJvdZ

De Nissan Leaf zelf heeft misschien geen grootse toekomst, maar ik durf te stellen dat de Nissan Leaf in de toekomst in de geschiedenisboekjes komt te staan als de eerste massaproductie-auto die voor de overstap van verbrandingsmotoren naar elektrische-motoren heeft gezorgd. Want hoe je het ook went of keert: de toekomst is elektrisch.