geen buitentemperatuurmeter gevaar voor gladheid.

• arie

hoi Dacia mensen

mijn gekke verbazing, er zit geen buitentemperatuurmeter in het display

bij andere automerken zit dat er wel tegenwoordig in gebouwd .

ik vindt het wel gevaarlijk als het straks winter wordt . als het glad wordt dat die niet aangeeft waneer het onder nul is .

bij mijn peugeot heeft die het wel aan hoe warm of koud het buiten is.

als het onder nul wordt bij mij op het display , gaat het getal knipperen betekend gavaar voor gladheid.

daarom wil ik deze aan jullie mededelen , als jullie z;n auto dacia kopen , aan de verkoper mag zeggen , dat er in de nieuwe dacia's

standaard bij alle uitvoeringen , buitentemperatuurmeter ingebouwd moeten worden . inverband gladheid gevaar.

• Jubbels

Kijk, als je een no-nonsens auto koopt (is niks mis mee) krijg je ook een no-nonsens uitvoering

.

Dan zitten er o.a. niet in:

Buitentemperatuur meter

Parkeersensoren

Onetouch raamschakelaars

Extra stopcontacten

Automatische airco

Cruise control

etc

etc

Alles heeft z'n prijs die dan weer in uitdrukking komt in de verkoopprijs.

'tis maar wat je wil.

Als je een beetje handig bent kun je diverse zaken zelf inbouwen of laten inbouwen (ikzelf heb de eerste 4 genoemde zaken zelf ingebouwd alsmede een trekhaak)

• Rick

Ach, je kan natuurlijk altijd zelf een weerstation inbouwen (:D

Mvgr,

Rick

• LED-Lightning

Zoals Jubbels al zegt, voor de prijs die je voor een Dacia betaalt moet je dit soort dingen niet verwachten. Bij andere merken kan dat er inderdaad dan wel standaard in zitten, maar die hebben standaard dan ook een significant groter prijskaartje…

Sinds dat ik auto rij heb ik maar 1 auto gehad die zo'n buitentemperatuurmeter had met vorstwaarschuwing, in de overige auto's heb ik het nooit gemist. Als het koud is als je in de auto stapt weet je dat je beter op moet letten voor gladheid lijkt me.

Wil je toch een Dacia met zo'n buitentemperatuurmeter dan zit er maar 1 ding op: zelf iets inbouwen. Succes!

• GJvdZ

Een buitentemperatuurmeter is slechts 1 aspect. Het enige wat echt zinvol is bij gladheid, zijn winterbanden.

• Opa rené

Rick Schreef:

——————————————————-

> Ach, je kan natuurlijk altijd zelf een weerstation

> inbouwen (:D

>

> Mvgr,

>

> Rick

Zoals hier te zien is?

http://fotosite.woelmuis.nl/dacia/Page5.html

>:D<

• middelsluis

En ABS, ESP en vooral anticipatie van de berijder….

• Henkes

En dat is juist het leuke van een Dacia, kun je zelf ook nog wat inbouwen.

Met veel plezier een binnenbuitentemperatuurmeter (scrabble 3 x woordwaarde(tu)) gemonteerd in mijn Sandero, zit tussen interieurlampje en voorruit in, met superblauwe display!

Tip: als de R weer in de maand zit, beste Arie, kan het vriezen, Luister daarom bij niet ingebouwde b.b.temperatuurmeter vooral naar de weerberichten!

• inged

Ach, je hebt tegenwoordig toch overal weersvoorspellingen! Enneh…. lijkt mij dat je er bij twijfel; of te wel; temperatuur rond het vriespunt; ervanuit mag gaan dat het glad kan zijn. Denk dat ik eerder het metertje van verbruik per 100 km ga missen; was toch wel een sport om die laag te houden!

• arno

Beste Arie

Ik vraag me af hoe jedat dan een jaar of 10/15 geleden deed (als je toen ook al een rijbewijs had) met autorijden, want toen zat die buiten temperatuurmeter standaard NIET op een auto.

Als je dan instapte en het vroor, of was in de buurt van die temperatuur gebruikte je gewoon je gezond verstand en reed je net even voorzichtiger. Daar heb ik dat metertje nog steeds niet voor nodig.

Maar ok dat is mijn mening.

Groetjes allemaal en veel veilige kilometers tijdens de vorstperiodes

Arno