Dacia Route Service versus ANWB

• Richard

Goedendag,

Sinds kort ben ik de gelukkige bezitter van een Duster

Is het verstandig, nu ik een Duster rijd,om mijn lidmaatschap van de ANWB op te zeggen?

Dit ivm de Dacia Route Service.

Richard.

• DerRudy

Ik zou het niet doen, de ANWB kan je direct 9 van de 10 maal weer verder helpen.

Al die andere service organisaties kunnen niet eens een schroevendraaier vasthouden.

mgr

Ruud

• Ben

De wegenwacht is altijd snel en overal ter plaatse met een vakbekwame monteur.

Bij de Dacia/Renault routeservice is het –vooral in het weekend- even afwachten wie er met de serviceauto verschijnt!

Voor hetzelfde geld is het een scholier uit 5Havo die net zijn rijbewijs heeft en als zaterdaghulp werkt. Hij vraagt je dan of je zelf even de sleepkabel wil vastmaken!

Daarnaast is de Dacia routeservice toch ook beperkter dan de Renault evenknie.

Bij Dacia bv. geen vervangend vervoer!

Het ligt er ook wel wat aan welk pakket je bij de ANWB wegenwacht hebt; maar bij de wegenwacht kun je er in ieder geval wel vervangend vervoer extra bij doen.

Daarom sluit ik graag bij Rudy aan; gewoon de wegenwacht houden. (al sinds 1978)

Trouwens -by the way- zelfs de dealer waar wij onze Sandero kochtten, adviseerde ons dit ook!

Groetjes,

Ben

• Rick

Ik heb gelukkig nog geen ervaring met de Dacia Route Service. Bij m'n vorige auto's had ik wel een hulp bij pech service en was ook nog lid van de ANWB. Twee keer heb ik van de pechhulp gebruik moeten maken. De eerste keer belde ik de ANWB en de plaatselijke autobergingsbedrijf kwam me helpen. De tweede keer ,ongeveer een jaar later, belde ik het nummer van de pech service en precies dezelfde autobergingsbedrijf kwam toen te hulp. Ik heb toen m 'n ANWB lidmaatschap opgezegd.

Na het aanschaffen van onze Dacia vond m'n dealer een ANWB lidmaatschap overbodig er is immers een Dacia Route Service.Later las ik ergens op dit prikbord dat daar geen vervangend vervoer bij zit

Mvgr,

Rick

• peter.h

Vanaf mijn 18e ben ik al lid van de ANWB ik ben nu 56!

Ik heb geen woonplaatsservice. Als onze Dacia een keer niet mocht starten dan bel ik de Dacia Route Service wel.

Wij reizen veel in het buitenland met caravan. Dan heb je een aanhangwagensupplement nodig. Vervangend vervoer via de ANWB ook alleen maar in het buitenland. In NL kan ik me wel redden denk ik.

Eén maal heb ik meegemaakt dat er iemand in het buitenland is overleden. De ANWB heeft dit formidabel opgelost.

Ook een keer in Hongarije met pech gestaan. Met een Citroën, onderdelendrama, De ANWB zorgde binnen 24 hr. dat het bij de garage was waar de auto stond en daarna weer snel verder kon.

Ik zeg mijn lidmaatschap niet op! En maandelijks lees ik de KCK van voor naar achter en weer terug.:)

Groeten van Peter.

• Rick

Hallo Peter h.,

Je redenatie klinkt natuurlijk volkomen logisch, maar als ik kijk naar mijn eigen autohistorie, dan kan ik alleen maar concluderen dat ik na 28 jaar ANWB lidmaatschap heel veel geld “over de balk heb gegooid”

Even snel een reken voorbeeld: 28 X +-100 p/j = +-2800 euro totale kosten (plus kosten b.v. internationale reis en kredietbrief enz

Totaal twee keer gebruik moeten maken van de pechhulp (wat ook nog niet direct opgelost kon worden) Een buurman had me ook naar een garage kunnen brengen.

De ANWB is een super organisatie, maar je kan je afvragen: heb ik de ANWB werkelijk nodig?

• Jubbels

Tja, zo is het ook te benaderen.

Zelf ben ik vanaf 1968 lid. Maar de ANWB is niet alleen wegenwacht.

Wil me er niet aan wagen om uit te rekenen wat ik de laatste 40 jaar aan autoverzekeringen, inboedelverzekeringen, opstalverzekeringen, glasverzekeringen, rechtsbijstandverzekeringen etc. betaald heb.

Door een verzekering af te sluiten dek je je tegen bepaalde risico's in. Als je gelukkig nooit of weinig geclaimd hebt kun je toch niet spreken over weggegooid geld.

• midget

ik zie de anwb net als mijn brandverzekering van mijn huis die hoop ik ook nooit nodig te hebben

• jaap

Heb zelf geen goede ervaring met de Dacia Route Service. In Bakkeveen vond ik dat mijn rempedaal van mijn toe 3 dagen oude Duster sponzig aanvoelde en vond het niet veilig om zonder expertise naar huis(alkmaar )te rijden met caravan. Heb deD R S gebeld en die deelde mij mee dat er iemand naar mij toe kwam. Wat schertse mijn verbazing daar kwam een oprijwagen aan en het eerste wat de chauffeur tegen mij zei ik moet u naar de dichtsbijzijnde garage brengen en u heeft geen recht op een vervangende auto. daar ga je dan met je 3 dagen oude auto boven op de bergingstruc en de caravan erachteraan. In Drachten aangekomen vertelde de dame achter de balie mij ik weet niet of u vandaag geholpen kunt worden want het is vacantie tijd. Achteraf is het na 2 uur toch gelukt om een monteuir vrij te krijgen om een ritje met de Duster te maken. Bleek waarschijnlijk nog een luchtbel te zijn geweest. Achteraf had ik spijt dat ik de ANWB waar ik ook lid van ben niet had gebeld. Had dan wel vervangend vervoer en de auto naar de eigen garage. Had een boel narigheid en ergernis gescheeld. Dus ik blijf lekker lid van de ANWB en doe geen beroep meer op de D R S.

• Rick

Tja, het gaat om een bepaalde risico inschatting, ik was ANWB lid, maar had ook nog m'n toenmalige hulp bij pech van het automerk die ik vroeger had, en het bleek, wist ik niet eens, dat m 'n autoverzekering ook nog een dergelijke goedkope service leverde.

Voor mij geen enkele reden om driedubbel verzekerd te zijn. (toch weggegooid geld) Maar ik geef toe dat de ANWB onovertroffen is met zijn service.

Mvgr,

Rick