Motoren Sandero 2011

• Ben

. . . ‘ Met de invoering van de EURO 5 emissienorm, per 1 januari 2011, ondergaan de motoren van de Sandero enkele wijzigingen: -1.4 MPi 75 LPG wordt vervangen door de 1.2 16V 75 op LPG (per januari 2011) -1.6 MPi 90 (per juli 2010 alleen nog leverbaar in de Sandero Stepway) wordt vervangen door de 1.6 MPi 85(per december 2010) -1.5 dCi 70 wordt vervangen door de 1.5 dCi 75(per december 2010) -1.5 dCi 85 (niet leverbaar in Nederland) wordt vervangen door de 1.5 dCi 90 FAP(roetfilter). . . ’ .

(bron: wikipedia)

• Henkes

Beste Ben,

Volgens mij is de 1.6 MPI motor met 90 pk nog steeds leverbaar, ook in de “normale” Sandero. (zie ook prijslijst Autoweek)

Van de benzinemotoren wordt dus 5 pk ingeleverd, maar de dieselmotoren krijgen er juist 5 pk bij…., vreemd.

Met vriendelijke groet, Henk en…..misschien weer eens tot ziens in de wasbox!

• Ben

Hoi Henk,

Wat ik hier meld begint allemaal einde van dit jaar.

Er kunnen best nog 1,6 modellen geleverd worden. Ik weet niet wanneer de laatste geproduceerd wordt of al is.

Toen ik het las op Wikipedia was het voor mij een bevestiging van wat ik las in een brief die ik in handen kreeg bij de dealer.

Ik ben (was toen) niet zo brutaal of vrijpostig om die brief uitgebreid te lezen. Dat is al zo'n 6 weken geleden.

De 1,6 MPI gaat (moet wel-Euro-5) uit productie en het nieuwe model heeft 5 pk minder en is ook iets zuiniger; dat las ik toen nog wel in die dealer-mededeling.

Als ik mij goed herinner staat 1.6 MPI 8v niet meer in de gewone Sandero, maar alleen in de Stepway. M.b.t. de MCV weet ik het niet.

Ik meen dat alleen de 1,2 16v in 2011 in de normale Sandero staat.

Het was een hele lijst.

Ik las het vanavond ook in Autoweek, dat zegt niet veel denk ik. Zolang ze nog in Nederland verkrijgbaar zijn blijft dat staan; vermoed ik. De1,4 MPI op LPG is ook niet meer leverbaar op bestelling en staat ook nog in die lijst.

Dit type dieselmotor heeft Renault in heel veel pk's, men kies er één die commercieel goed uitkomt.

Wie weet zien wij elkaar inderdaad nog eens.

Trouwens kort geleden zag ik je nog rijden op de parallelweg naast de A7. Wij reden richting afsluitdijk.

Wij rijden de meeste kilometers aan jullie kant van de dijk.

Met hartelijke groet,

Ben

• Ben

. . . .“De 1,6 MPI gaat (moet wel-Euro-5) uit productie. . . ”

Moet natuurlijk zijn: "De 1,6 MPI 90 pk gaat (moet wel-Euro-5) uit productie. . . !"

Daarvoor komt de 1,6 MPI 85 pk in de plaats.

• Sandinista

Jammer hoor, niet de 1.2 turbo Clio motor in plaats van de 1.6

• harryzwol

-1.5 dCi 70 wordt vervangen door de 1.5 dCi 75(per december 2010) -1.5 dCi 85 (niet leverbaar in Nederland) wordt vervangen door de 1.5 dCi 90 FAP(roetfilter).

De 1.5 dCi 75 moet zijn 1.5 dCi 75 FAP?

De eerste dieselmotor die de euro 5 norm haalt zonder roetfilter moet bij mijn weten nog uitgevonden worden.

Gr. Harry

• Henkes

Las net het berichtje over de motoren op de MCV-site.

Zag dus dat alleen de Stepway nog leverbaar is met de 1.6 motor met dan straks 85 ipv 90 pk.

Je bent dus genoodzaakt - als je geen Stepway uitvoering wil hebben - om een 1.2 uitvoering te nemen. En met alle respect voor de 1.2 Sanderorijders, deze motor is voor mij niet aantrekkelijk.

Grote vraag is ook waarom Dacia de 1.6 16V niet gaat leveren in de Sandero?

• GJvdZ

“Grote vraag is ook waarom Dacia de 1.6 16V niet gaat leveren in de Sandero?”

De hogere kosten waardoor de Sandero minder concurrerend wordt misschien?

• Henkes

Ik vind het motorenprogramma van de Sandero straks juist te summier, ook t.o.v. de concurrentie. Alleen maar een 1.2 motor, voor kleinere afstanden zal dit voldoende zijn, maar voor op de snelweg is een motor met wat meer vermogen en een beter koppel toch juist zo prettig.

Had zo'n idee om over een paar jaar weer een 1.6 Sandero Laureate aan te schaffen, maar dat is dus niet meer mogelijk, dan maar naar Hyundai of Peugeot/Citroën?

Jammer, want mijn huidige 1.6 Sandero is een prima auto.