Krassen op Dashboard

• middelsluis

Oh domme ik

Radio vervangen, hierbij oude radio uit mijn vingers laten vallen op het grijze middenstuk van mijn console.

Gevolg: enkele lelijke krassen :( natuurlijk net onder de radio, vol in het zicht.

Nu bestaat er voor krassen aan de buitenzijde was op kleur om dit engszins te verdoezelen cq verwijderen. Is dit ook op dit (zachte) kunsstof toepasbaar? Heeft iemand hier ervaring mee? Goede tips?

bvd

• Claudia & Stephan

Ik heb precies hetzelfde gehad toen ik twee jaar geleden de nieuwe radio erin zette. Bij het monteren kraste ik per ongeluk een zwarte streep op de grijs/metallic kleur middenconsole. Ik heb voorzichtig deze console losgemaakt. Van onder af aan voorzichtig los trekken (eventueel met een wiggetje ertussen) en dan de stekkers van de blowers e.d. lostrekken. Wel markeren welke stekkertje waar hoort. Afijn, dat ging tamelijk eenvoudig allemaal. Daarna heb ik de console opnieuw opgespoten, maar eerst de kras wel even opvullen, alles opschuren en ontvetten uiteraard. De console ziet er nog prima uit. Ik zou niet gaan lopen rommelen met was op kleur. Dat blijf je zien namelijk.

Succes!!!

• mcvjournaal

Hier vindt je een artikel over het spuiten van de middenconsole: http://mcvjournaal.punt.nl/?gr=767481#485908

Succes ermee.

Herke & Brigit

http://mcvjournaal.punt.nl/

• GJvdZ

Je zou kunnen proberen de kras “weg te poetsen” met een hard stuk kunststof, bijvoorbeeld het plastic handvat van een aardappelschilmesje. Afhankelijk van de kras kan je hem zo wegwerken.

• Rick

Een kras wegpoetsen in ABS of PP valt niet mee, camoufleren of spuiten is volgens mij meer een verantwoorde optie.

Ik zou het eerst proberen met een dergelijk middel als: Plast-X

Mvgr,

Rick

• HenkM

Neem eens contact op met je dealer. Misschien valt de prijs van het middenstuk dusdanig mee dat vervangen een erg goede optie is.

• middelsluis

PlastX: zou dan de rest van de verf er ook niet afgaan?

• Henkes

Ik heb hetzelfde gehad bij het monteren van de aansluiting van de Parrot, ook een kras op de middenconsole.

Heb gedacht om een nieuwe middenstuk te bestellen, maar heb eerst gekozen voor een zwart stukje tape, dit op maat gesneden en onder de radio op de kras geplakt. Het is niet mooi, maar ook niet lelijk en de kras is weg uit het zicht.

Hoe het staat kun je zien als je klikt op Autoweek —> my review –> Dacia Sandero 1.6 Lauréate, gepost op de datum 6 - 10 - 2010.

Mocht je er voor kiezen om een nieuw middenstuk te bestellen, ben ik benieuwd hoeveel dit moet kosten.

Met vr. gr. Henkes.

• frankieboy001

Henkes Schreef:

——————————————————-

> Ik heb hetzelfde gehad bij het monteren van de

> aansluiting van de Parrot, ook een kras op de

> middenconsole.

> Heb gedacht om een nieuwe middenstuk te bestellen,

> maar heb eerst gekozen voor een zwart stukje tape,

> dit op maat gesneden en onder de radio op de kras

> geplakt. Het is niet mooi, maar ook niet lelijk en

> de kras is weg uit het zicht.

> Hoe het staat kun je zien als je klikt op Autoweek

> —> my review –> Dacia Sandero 1.6 Lauréate,

> gepost op de datum 6 - 10 - 2010.

> Mocht je er voor kiezen om een nieuw middenstuk te

> bestellen, ben ik benieuwd hoeveel dit moet

> kosten.

>

> Met vr. gr. Henkes.

Om het jullie wat makkelijker te maken hieronder klikken

henkes sandero

Gr

Frank

• middelsluis

Iemand bekend wat een nieuw middenconcole kost? Of, nog leuker, iemand bekend of iemand de bestaande console kan/wil spuiten? Bijv. in de kleur van de auto en wat hier globaal de kosten van zijn?