Winterbanden en velgmaten
Ben ik nou de enige? Op zoek naar winterbanden krijg ik de vreemdste vragen in mijn hoofd. Ik ben overigens geen banden expert dus ja, waar moet ik op letten.
Laat ook a.u.b. weten of het gewoon kan, of dat het ook echt via de fabrikant-voorschriften mag/kan. Het is voor mijn Dacia LOGAN MCV uit april 2009
- Welke ET waarde mag een velg hebben?
- Welke J waarde mag een velg hebben?
- Welke bandenmaten zijn toegestaan (ondanks wellicht een afwijking in de snelheidsmeter) Ook omdat niet alle bandenfabrikanten onze 185/65/15 maken voor de winter.
- Wat is de maximale bandbreedte voor mijn auto?
Wellicht logische vragen, maar wel handig om een antwoord op te hebben. Laat gerust weten als je antwoord op deze vragen hebt. Ook zijn adviezen voor banden ivm geluid of gebruiksgemak of wellicht gunstige prijs van harte welkom en ben benieuwd naar ervaringen van jullie en hoor het graag.
Ik heb velgen met banden nodig. Mocht ik nog meer vragen krijgen, of gepaste vragen van andere forumgebruikers, dan pas ik dit wel aan en antwoorden zal ik ook bijvoegen..
Groetjes, Eric
——-
25 / 11 / 10
wij hebben na wikken en wegen toch gekozen om bij de dealer een set te nemen. in Duitsland was een aanbieding voor 350 voor 4 wielen bij “Bernds” als ik mij niet vergis. met onbekend merk banden.
onze keus is gevallen op de aanbieding van bochane voor 499 inclusief montage en michelin banden. mij werd de keus geboden om indien beter leverbaar vredestein banden te krijgen maar na jarenlange ervaring in de garage ben ik een michelin fanaat geworden dus wil geen vredestein. Overigens werd een verwachtte levertijd van 2 weken opgegeven. die 2 weken lopen maandag af. ben benieuwd want die 2 weken, tsja, ik geloof niet dat het ze lukt in die periode