Graveren

• fokhorn

Mede forumleden,

Bij het ophalen ven onze Duster bleek dat de ramen niet gegraveerd waren, terwijl dat wel bij het afleverpakket hoorde.

Op mijn vraag waarom dat niet was gebeurd werd mij verteld dat de meeste mensen dit niet wilden.

Ik vind dat een vreemd verhaal. Volgens mij is dit toch een extra bescherming tegen diefstal of zie ik dit verkeerd.

Graag jullie reacties.

Ger

• Mathijs

Die van onze Duster waren ook niet gegraveerd, dit hoorde wel bij het afleveringspakket.

Het is later keurig door onze dealer gedaan.

Ik denk dat men een auto, waarvan de ramen zijn gegraveerd eerder laat staan dan een zonder gravering.

Alle ruiten vervangen wordt een dure grap.

• toine60

Indien ze een (nieuwe) auto stelen, zullen ze niet echt geinteresseerd zijn in de ramen. Doorverkopen naar het buitenland levert meer op als de auto tweedehands is. Indien ze een auto op bestelling stelen, dan zijn dat zeker geen Dacia's, maar eerder de duurdere merken. Voor het omkatten of als onderdelen verkopen hebben ramen geen waarde.

Met andere woorden, ja het zou kunnen zijn dat ze de auto laten staan, maar afhankelijk van waar ze op uit zijn hoeft het geen belemmering te zijn. Ik had liever een deugdelijke alarminstallatie gehad dan het graveren van ramen.

• remcora

Bij mij waren ze het ook vergeten. Ik heb het alsnog laten doen. De auto is na het graveren minder aantrekkelijk voor de jatters. Willen ze hem doorverkopen op een ander nummer, dan moeten ook alle ramen vervangen worden. Mijn verzekering betaalt het overigens ook.

• Ronald-2008

Ach in het Oostblok rijden ze gewoon met gegraveerde ramen in een 2e hands (of gestolen?) auto rond.

Kraait geen haan naar.

• Jubbels

Bij een collega hadden ze het foutieve kenteken in de ruiten gegraveerd! (1 cijfer verschil)

Bij alle 8 ruiten hebben ze dit gecorrigeerd. Zag er niets meer van. Hoe ze het gedaan hebben weet ik niet, maar zeker niet de ruiten vervangen.

• Opa rené

Jubbels Schreef:

——————————————————-

> Bij een collega hadden ze het foutieve kenteken in

> de ruiten gegraveerd! (1 cijfer verschil)

> Bij alle 8 ruiten hebben ze dit gecorrigeerd. Zag

> er niets meer van. Hoe ze het gedaan hebben weet

> ik niet, maar zeker niet de ruiten vervangen.

Dat kun je doen met waterstof peroxide. (pas op gevaarlijk spul)

Helemaal verdwijnt het dan niet, maar het ‘matte’ word dan weer transparant.

Je blijft dus in dat geval het nummer zien, maar het valt niet meer zo op.

Ook bij mij waren ze het ‘vergeten’ te doen.

Maar als ik de berichten hier lees, komt het wel heel vaak voor dat men het ‘vergeet’.

• GJvdZ

Ik vraag me af of men zich in het oostblok laat afschrikken door wat rare letters en cijfers op de ruiten….

• tonnie

hennie t gaat er niet om of je t mooi vind maar t is n simpele vraag voor de dealer of je t wilt of niet , ze proberen er alleen maar onderuit te komen om hier wat meer te verdienen.

ook bij mij waren ze niet gegr. en geen extra dingen en n 1/4 tank gevuld en dat voor 230 euro boven de dacia afl. kosten ,t zijn allemaal boeven. na veel gezeur toch de gravering en gevarendriehoek poepoe.

• GJvdZ

Als ze leveren waar jij je handtekening onder hebt gezet zijn het geen boeven. Als ze niet leveren wat in het contract staat zijn het wel boeven en kan je aangifte doen.