Prijs rijklaar maken

• blikkie

Het rijklaar maken van de Dacia Duster is in de brochure € 450.– euro. dit is incl; gevaren driehoek, lifehamer, graveren ruiten, transport kosten, nulbeurt, deconserveren en poetsen. en excl; 50 liter brandstof.

Nu bij het samenstellen van Dacia Duster bij de Dealer in Zaandam was dit bedrag € 710.– euro incl; 50 liter brandstof.= € 260.– verschil.

Dat is 167 liter benzine van € 1.55 per liter.

en je kan maximaal maar 50 liter tanken.?

ik heb mijn beklag gedaan en ik kon de prijs van € 450.– betalen maar dat is excl; brandstof. dat was voor mij uitstekend.Klein tankje meenemen.

Maar nu nog de kosten voor het op naam zetten en de verwijdering bijdragen.

De dealer komt daarmee op € 92.45.

En ik heb het zelf uitgerekend en kom dan op € 62.45 verschil van € 30.– euro.

Ook dat kon geregeld worden.

Dus mensen neem de brochure mee met het kopen van een dacia.

Uit eindelijk is het de Dacia Sandero Stepway geworden en hoop hem te krijgen in Januari 2011, waarschijnlijk met de nieuwe motor.

Wel minder Pk's maar wel zuiniger met de co2 uitstoot. en ook het gebruik zal wel verbeterd worden.

Groet Arie

• Patrick 4x4

Wat zijn de ervaringen van anderen met betrekking tot de kosten rijklaar maken importeur en de kosten rijklaar maken dealer, ik kom op een soortgelijk bedrag uit en kan ook niet bedenken wat je naast de brandstof nog meer krijgt voor die ruim € 200,-. Ik heb de vraag ook gesteld aan dealer, wellicht zie ik wat over het hoofd.

• Dustertje

Ik herken dit,betaal ook zoveel alleen krijg er voor dat geld ook nog een mattenset en een mobility pas bij.

Blijf het even goed veel geld vinden,maar heb aan de andere kant door niets in te ruilen ook weer wat “gratis ”"spullen bijgekregen.

Vier spartbordverbreders en een beschermplaat voor de bumper.

Nu alleen nog wachten op de levering, Duster Gris Basalt laurette 4x2

• blikkie

Wat blijkt op de factuur hebt men dit bedrag aangepast, dus geen 710.– maar 536.– euro.

Alleen het graveren van de auto ruiten is niet gedaan, maar dat kan evt. nog wel, dan moet de auto een paar uur terug naar de garage.

Maar dat graveren van de ruiten kan men ook zelf doen. de dealer besteld daarvoor de artikelen, ophalen en dan zelf doen.het is te doen.

• remcora

Ik heb maar een paar honderd euro uitgegeven, zonder volle tank. (zat nog 20 liter in ook) Daarbij kwamen na wat onderhandelen ook nog de matten. Iedere dealer berekent zelf een prijs en maakt daar een forse marge op. Ook mijn ruiten waren niet gegraveerd. De garage zei hierover dat veel mensen dat niet willen. Later hoorde ik dat dit gewoon werktijd kost, dus het alleen op aanvraag doen. Is overigens kort daarop alsnog gedaan. De mobiliteitspas die Bochane/Marfait biedt voor 40 euro is mij door de garage zelf afgeraden. Zij gaven aan dat de meeste handelingen gewoon in de service zitten, dus het is een overbodige uitgave.