de E5 motor 2011 in de Duster

• EdwinAM

Ik heb 28 oktober 2010 mijn Dacia Duster besteld. Na de discussie hier te hebben gevolgd toch maar eens bij mijn dealer geinformeerd of mijn duster toch wel wordt geleverd met een Euro5 motor. Heb gisteren de bevestiging ontvangen dat hij wordt geleverd met een Euro5 motor. Tevens gaf de dealer aan dat auto's die in 2011 worden geregistreerd (op naam zetten) niet meer mogen worden geleverd met een Euro4 motor. Dus let op dat je ook een Euro5 motor geleverd krijgt in 2011. Dit is verplicht vanuit de Europese regelgeving. Heeft ook vele voordelen zoals een betere overbrenging, lager toerental, zuiniger en stiller, allemaal voordelen voor dezefde prijs, willen we toch allemaal.

Ik lees van Dustertje dat zijn zwager in de tweede week van januari een Duster krijgt geleverd met een Euro4 motor. Is deze dan een tweedehands die in 2010 al op naam is gezet van bijvoorbeeld de Garage en nu wordt doorverkocht? Nieuw auto's mogen namelijk in 2011 niet meer worden geregistreerd met een Euro4 motor.

gr. EdwinB)

• Dustertje

Geen idee hoe ze het doen maar afgelopen week is de Duster al bij de dealer afgeleverd,en dan is volgens mij het kenteken al bekend.

• mcvjournaal

Ik heb aan het verhaal van Edwin eigenlijk weinig toe te voegen.

Nogmaals in principe worden alle Dacia's vanaf NU geleverd met een E5 motor.

Vanaf 01-01-2011 MOETEN ze geleverd worden met een E5 motor.

Herke

http://mcvjournaal.punt.nl/

• stitch0709

vandaag even bij handelaar langs, Duidelijk E5 op bestelformulier.

Hij wist mij te vertellen, dat er geen verschillen waren.:S

Gezien eerdere berichten wel dus .

Maar is het ook aan de Duster zelf te zien of het E4 of 5 is ?

las op duits forum, verschil tussen gaskabel of elektronisch, maar is er nog meer zichtbaar ?

greets wim aka stitch

• W.u.H.

Aangezien alle voordelen van de E5 motor in de 4x2 benzine Duster volgens afgeleid zijn van documentatie op internet, vroeg ik mij af of er al iemand op dit forum is die al in het bezit is van een Duster met de ‘nieuwe’ motor??

Mijn dealer wist mij vorige week te vertellen dat mijn Duster pas in maart uitgeleverd kon worden ;(

Dit als gevolg van de nieuwe motor…. Besteld heb ik hem in de eerste week van September, dat zal dus 6 maand levertijd worden….zucht.

• Dustertje

Vandaag mailtje ontvangen van de dealer,onze duster wordt afgeleverd in week 13,en deze is besteld in oktober.

Daarna moet er nog gas ingebouwd worden dus dat zal wel week 14/15 worden8-)

Laureate gris basalt is de uitvoering. maar zeker een e5