optioneel resevewiel

• wil

Wat betreft het optionele reservewiel .

De velg is gewoon in het zwart geschilderd ( maar niet in het grijs als de andere velgen )

De velg is ook en ander model bij de andere 4 metalen velgen die erop zijn geplaatst .

Mijn vraag is de band dan van het zelfde merk en type als de originelen banden zodat ze in de autokeuring toegestaan worden ?

Of is de bedoeling om bij pech je te kunnen behelpen tot dat je band hersteld is ?

Verwachte datum van levering van mijn duster is eind januari 2011 .

• DerRudy

@Wil,

In Nederland is er negens een voorschrift dat het reservewiel dezelfde type/maat moet hebben als de banden ‘onder’ de auto, sterker nog er zijn auto,s waarbij er verschillende maten voorbanden en achterbanden gebruikt worden.

In de APK staat wel dat de banden op 1 as dezelfde maat en type dienen te hebben (maar dat is in mijn ogen, gewoon Gezond Boeren Verstand).

Voor de APK (maar dat zou ik na moeten kijken) hoeft de reserveband niet eens aanwezig te zijn.

mgr

Ruud

• HenkM

Op het reservewiel van mijn Duster ligt dezelfde band (en maat) als op de auto, een volwaardig reservewiel. I.v.m. LPG heb ik het reservewile (bijna) nooit bij me. Nooit een APK probleem gehad.