Aanhoudende problemen trillingen Duster

• Jeroen

Aanhoudende trilling tijdens het rijden op snelwegen bij 120km/u.

Ben nieuwsgierig naar ervaringen van anderen!

Mijn Duster: 1.6 16V Laureate (design)stalen velg (LPG installatie)

Inmiddels 3 mnd oud, 8500km gereden waarvan een flink aantal ritten naar de dealer.

Dealer heeft diverse acties ondernomen;

- balanceren

- band halve slag om velgen gedraaid

- nogmaals balanceren

- wielen andere Duster eronder

- nieuwe banden Michelin Latitude Tour HP

- balanceren aan de wagen

Karakter van de trillingen wijzigt maar is niet opgelost!

Bij een snelheid van 125km/u blijven de trillingen duidelijk merkbaar.

Deze zijn niet aanwezig in de demo-Duster met LM-velgen.

Nu geeft Renault aan dat de oplossing zit in het plaatsen van LM-velgen

De design-stalen velgen zijn volgens hen (Renault) het probleem…

(klant, ik, dien dus LM velgen aan te schaffen!)

Iemand ooit van zoiets gehoord?

Iemand ervaring met (andere) LM velgen onder de Duster?

• Rick

Vervelend probleem.

Met de Sandero 1.2, die ik al enige tijd bezit, ben rechtmatig op de Duitse autobaan, maar ik heb geen enkele probleem met +140 km/u. Geen trilling te bekennen, en ik heb ook stalen velgen.

Ik heb wel michelin energy banden die, zover ik dat kan beoordelen, helemaal super zijn.

M.a.w. heeft jouw probleem met het merk banden te maken?

Mvgr,

Rick

• Rick

Met merk bedoel ik type

• Jeroen

zou op zich kunnen of schoon Michelins wel top of the bill zijn en af fabriek geleverd worden

Vooralsnog blijft de diagnose dat het toch in de velg zit

We gaan het zien…

• RichardMCV

Kan het me niet goed voorstellen dat het aan de velgen ligt. Tenslotte rijden er al veel meer rond met dezelfde velgen als die van jou! En voordat je overgaat (op advies van Renault) op LM velgen, zou ik de dealer maar eens eerst vragen om desnoods van een demo-auto de LM-velgen op jouw auto te plaatsen.

Zijn overigens alle vier velgen/banden gebalanceerd?

Groetjes,

Richard, www.daciamodellen.nl

• HenkM

Vreemd, hier met mijn 1.6 16V Laureate (LPG) op de design stalen velgen geen enkel probleem (> 160 km/h). Dat alles op de standaard Conti's.

De dealer lijkt het probleem iig serieus te nemen gezien de acties.

Heeft de dealer de LM velgen al onder jouw auto gemonteerd en wat waren de resultaten?

Het lijkt me vreemd dat als de stalen velgen alleen bij jou een probleem opleveren dat simpel vervangen door een ander setje staal onder garantie zou moeten gebeuren. Jou laten opdraaien voor aanschaf van LM is natuurlijk absurd.

Het probleem moet voor jou natuurlijk kosten neutraal op te lossen zijn.

Mocht je in de buurt van Limburg wonen dan wil ik graag mijn setje design staal bij je monteren om e.e.a. uit te testen (middelen en materialen zijn hier aanwezig).

• HenkM

Vreemd, hier met mijn 1.6 16V Laureate (LPG) op de design stalen velgen geen enkel probleem (> 160 km/h). Dat alles op de standaard Conti's.

De dealer lijkt het probleem iig serieus te nemen gezien de acties.

Heeft de dealer de LM velgen al onder jouw auto gemonteerd en wat waren de resultaten?

Het lijkt me vreemd dat als de stalen velgen alleen bij jou een probleem opleveren. Simpel vervangen door een ander setje staal onder garantie zou moeten gebeuren. Jou laten opdraaien voor aanschaf van LM is natuurlijk absurd.

Het probleem moet voor jou natuurlijk kosten neutraal op te lossen zijn.

Mocht je in de buurt van Limburg wonen dan wil ik graag mijn setje design staal bij je monteren om e.e.a. uit te testen (middelen en materialen zijn hier aanwezig).

• LED-Lightning

Goede suggesties, Henk en Richard, gewoon even een setje wielen omzetten van een Duster die het probleem niet heeft en eens testen, dan weet je meteen een stuk meer!

• ger 52

heb laureaute, design stalen velgen, lpg installatie en nergens last van. Laat je niet op kosten jagen. Stalen velgen zijn doorgaans degelijker dan lichtmetalen velgen. auto goed uit balanceren, of de dealer moet je een tijdje laten rijden op designvelgen, die hij maar van een andere suster moet halen. Heb er ook Michelin onder liggen, geen centje pijn.

• Rick

Jeroen, ik bedenk me ineens dat ik in het verleden ook iets dergelijks heb meegemaakt, er bleek achteraf een enigszins “vlak” stuk het het loopvlak van een band te zitten die het trillen veroorzaakte