levering nieuwe Dacia MCV laureate 1.6 16V

• Hennie Kool

Ik heb een dacia MCV 1.6 16V besteld. Deze MCV zal worden afgeleverd in 2011 dit was onderdeel van de deal.

Nu heb ik van mijn autoverancier te horen gekregen dat de auto met alle geweld in 2010 moet worden afgeleverd iets waar ik niet zo blij mee ben.

Als ik de Daciasites bekijk wordt de MCV met een 16 klepper in 2011 alleen geleverd in de zg black line uitvoering en in drie kleuren maar niet navy blauw zoals ik heb besteld.

Wie weet hoe zoiets gaat.

• DerRudy

@Hennie,

Als je in het koopcontract vast heb laten leggen dat levering in 2011 zou plaatsvinden, dan kan de verkoper daar niet zomaar van afwijken.

mgr

Ruud

• Mathijs

Denk eraan, je auto staat dan op 2010 en niet op 2011.

De auto is volgend jaar 1 jaar oud.

Net wat ruud zegt; als in het koopcontract 2011 staat dan zou ik de auto pas in 2011 late afleveren.

Vaak willen autodealers op het laatst van het jaar nog wat extra omzet (verkopen) hebben.

Niet op in gaan.

Succes.

• DeJohan

Niet op ingaan?? Moah.. Als de dealer zo graag wil, moet je wellicht er iets tegenover zitten. Zeker als hij ook de kleur nog eens fout heeft.

• vulcanizer

Kan het niet zo zijn dat jouw dealer nog een euro4 MCV heeft gekregen, die hij vanwege wettelijke verplichtingen niet meer op kenteken mag zetten na 31-12-2010? Deze auto zal dus in december uiterlijk op naam gezet moeten worden!

• Hans

Nee, de auto is volgend jaar december 1 jaar oud.

Vroeger was het verstandiger om te wachten tot het nieuwe jaar maar nu wordt gekeken naar de maand van afgifte kenteken.

Ik heb dit zelf al een aantal keren meegemaakt en laat mijn auto rustig aan het eind van het jaar afleveren.

• dondiegodelavega

Dat is waarschijnlijk inderdaad de reden.

Ik heb hetzelfde meegemaakt. Ook ik heb afgesproken dat de auto in 2011 geleverd moet worden. (MCV 1.6 V16 Laureate Blue Electric)

Ben door de dealer gebeld dat de auto toch nog dit jaar op kenteken moet ivm euro4 motor die niet meer in 2011 op kenteken gezet kan worden.

Ik heb de dealer gehouden aan zijn afspraak. Deze heeft de auto nu aangeboden aan de interne markt en gaat nu een nieuwe bestellen. De auto was al weer binnen een week verkocht.

Het is nu inderdaad onduidelijk welke kleur geleverd gaat worden.

Volgens de dealer kan nu alleen de blackline versie geleverd worden, maar in het volgend jaar is volgens de importeur een grote kans dat weer alle kleuren geleverd kunnen worden.

Daar wacht ik maar even op.

Is dat toch niet mogelijk, dan wordt het een Blackline uitvoering.

Sowieso is het verstandig een 2011 met euro5-motor te kopen.

Deze heeft namelijk een veel gunstiger overbrenging in de 5e versnelling.

Het aantal toeren daalt bij 120 km/uur met ruim 600 toeren. De auto zal veel minder lawaai maken en de behoefte om naar de niet bestaande 6e versnelling te schakelen is waarschijnlijk afwezig

Even snel inhalen zal dan wel in de 4e versnelling moeten gebeuren.:(

Wat ik wel jammer vind is dat tov de laureate, de blackline zijairbags mist.