waar goedkope winterbanden?

• adriaan van hoorn

De prijzen van winterbanden zijn hier achterlijk hoog. Prijzen zijn tot 30% gestegen en je moet op je knieen om deze over weken te laten monteren. Je hoort dat ze in Duitsland een stuk voordeliger zijn. Wie weet hiervoor goedkope adressen in de grensstraak?

• HenkM

Ik heb ze bij atu.de besteld. Ze worden hier in Nederland bij hun filiaal afgeleverd.

• Ben

Hoi Adriaan,

Bij deze twee Duitse bedrijven hebben wij al tientallen banden en complete wielen besteld.

Altijd goed; de complete wielen goed verpakt -en snel- geleverd bij je voordeur en de banden bij één van de montagepartners.

Bij ons in de buurt zijn dat hele betrouwbare.

Je kunt meestal kiezen uit tientallen merken. Altijd gemonteerd op hoogwaardige velg.

http://www.autobandenmarkt.nl/

Momenteel iets minder keus:

http://www.reifendiscount.de/netto/shop/index.html

Succes,

Ben

• j. buffing

Hallo Adriaan

Ook wij hebben via www.autobandenmarkt.nl 4 winterbanden ( Dunlop's ) besteld voor onze Sandero.

Wij moesten er € 63,- voor betalen en dat is incl. BTW en bezorgen.

Nu kijk ik gisteren op dezelfde site en de prijs van deze banden is opgeschroeft naar € 104,-

Er is blijkbaar een schaarste aan winterbanden en daarom word de prijs steeds hoger.

Dus is het misschien verstandiger om even te wachten totdat de prijs weer wat zakt.

Overigens doen de “Dunlops”het prima met de sneeuw die er de laatste dagen is gevallen.

Groetjes

Jan

• frank

hallo adriaan op je duster heb je geen goedkope winterbanden nodig de banden die erop liggen zijn overal erkend als winterband er zit het m&s logo op lees ff de nieuwe regels voor duitsland saat het allemaal duidelijk vermeld en de duster banden zijn ok of michelin of contis

• ADRIAAN VAN hOORN

MS banden, mud en snow zijn geen echte winterbanden maar bedoeld voor vielwielaangedsreven auto's. ze hebben niet de eigenscahppen van een echte winterband. Wel is zo, dat op grond van een EU bepaling uit 1992 deze wanden in Duitsland zijn toegelaten met een minimumprofiel van 4 mm.

Uit China komen banden waar deze aanduiding ook op vermeld staan, maar het zegt helemaal niets over de eigenscahppen. De Michelins of Contis hebben ook deze aanduiding, maar dat zit wel snor.

• HenkM

In een andere post had ik aangegeven dat ik met aanschaf van winterslofjes zou wachten tot ik de Conti's had getest (ze voldoen immers aan de Duitse wetgeving).

De eerste sneeuw leerde dat ze beter presteren dan zomerbanden maar niet in de buurt kwamen van wat ik gewend was van winterbanden, direct dus de eerder door mij uitgezochte banden besteld.

Gisteren heb ik deze (Goodyear's) afgehaald, gemonteerd en getest. Deze banden gedragen zich zoals ik van winterbanden gewend ben en presteren op platgereden sneeuw en ijs aanzienlijk beter dan de standaard Conti's.

Hier in Nederland is iedereen vrij in de keus winterbanden aan te schaffen en iedereen heeft dan ook een reden om dit wel of niet te doen.

Ik hoop i.i.g dat ik niet wordt aangereden door iemand die de grenzen van zijn materiaal bewust overschrijdt, of deze nu winterbanden heeft of niet.

• GJvdZ

Even voor de mensen die menen dat winterbanden onzin zijn: ik vermaak me momenteel kostelijk door uit mijn raam te kijken: ik woon schuin boven de ingang van een parkeergarage, en als je ziet wat een uitglijders veel auto's maken bij de ingang (dus met hele lage snelheid), dan lach je je rot. Net zelf naar binnengereden met winterbanden en zonder problemen naar boven gereden.

• cvv

Fijn om te horen dat jij twee maal per jaar kan lachen… ik lach het hele jaar door :)

Ik rij twintig jaar auto, en ik heb nooit winter banden gemist…en het is wat je zegt, de enige helling in mijn omgeveing is die van de parkeer garage…

cvv

• Barney

h