Hallo, even graag jullie mening over maxxis winterbanden.
Is iemand die hier ervaringen mee heeft,ken het merk band namelijk helemaal niet en heb het idee (uit wat zoekwerk op internet )dat het niet een hele goede band is.Klopt dit?
bedankt, C.
@C
Wij hebben een Fiat Seicento op Maxxis Presa Snow Wintermaxx.
Ze bevallen ons goed; maar wij gebruiken de auto beperkt en hebben niet zo heel veel ervaring.
Wat mij als bandenliefhebber wel opviel, is dat het rubber ontzettend mooi en strak is afgewerkt. Eigenlijk nog mooier dan bv. Michelin en uitdrogen doen ze ook niet.
Uit diverse Duitse tests blijkt dat ze iets onder de middenmoot uit komen; meestal is het oordeel: BEVREDIGEND. Nooit zijn ze onvoldoende.
Dat betekent dat ze dus net goed zijn als -bepaalde typen- van: Barum, Hankook, Semperit, Tecar, Viking en soms ook Vredestein, Pirelli en Goodyear.
Het is geen “goedkope band uit het oosten”, maar beslist beter.
Het is een gegeven dat een minder goede winterband qua resultaat vaak dicht bij de zomerband met goed profiel komt.
Maar als je veel op sneeuw rijdt -zoals in delen van Duitsland- kun je vaak wel volstaan met een goedkope winterband.
Zoals je weet iedere band is een compromis, veel goedkope winterbanden presteren slecht op natte weg en wel goed op sneeuw.
Voor onze Nederlandse omstandigheden is vooral de prestatie op natte weg van belang, dat komt het vaakst voor. Daarom is een topband altijd aan te raden. Je doet het tenslotte niet voor de show!
Ik hou de testen al jaren bij en dan blijkt bv. dat Continental, Vredestein, Goodyear, Dunlop, Michelin en wat wisselende merken als Fulda en Kumho bijna altijd tot de top vier behoren. Bij deze banden zit je dus altijd goed.
Succes,
Ben
Ben Schreef:
——————————————————-
> Voor onze Nederlandse omstandigheden is vooral de
> prestatie op natte weg van belang, dat komt het
> vaakst voor.
Uit diverse Internationale test blijkt dat gewone banden (sommigen noemen dat zomerbanden) beter presteren op een natte weg dan de zogenaamde winterbanden (zelfs onder die beruchte 7 graden grens).
Ergo: Met gewone banden ben je in Nederland meestal beter af.
Winterbanden hebben alleen maar voordeel zodra je daadwerkelijk over sneeuw of ijs rijdt.
In alle andere gevallen ben je in het nadeel met die winterbanden.
Update voor C.
Inmiddels héél veel ervaring met de Maxxis winterbanden in hevige sneeuwval.
Deze band doet het onder de Seicento bijzonder goed.
Nog even een aanvulling op mijn eerdere reactie.
Ik had het over “het compromis” dat iedere band is. Bij de de door mij genoemde goede merken is dat compromis gewoon meer in balans waardoor deze winterbanden ook op natte weg heel goed presteren. In ieder geval bij lage temperatuur zijn ze beter dan een zomerband met gemiddeld profiel.
Het blijft natuurlijk zaak voldoende profiel te hebben.
Een zomerband met 3 of 4 mm profiel zal -vooral bij lage temperatuur- onvoldoende veilig zijn.
Dat is ook een voordeel; mensen die anders op dergelijke zomerband bleven rijden, doen er nu winterbanden onder en dat is voordeel!
Ook winterbanden met 4 mm profiel doen niet echt meer waar ze bedoeld zijn.
Groetjes,
Ben
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?