Is dit ABS?

• Avaka

Minimale veiligheids voorzieningen?

Een Daas haalt op zijn gemak 3 en met zijairbags zelfs 4 sterren in de tests.

Wat is daar minimaal aan?

• Rick

"Een Daas haalt op zijn gemak 3 en met zijairbags zelfs 4 sterren in de tests.

Wat is daar minimaal aan?"

ABS en airbags- voor zijn dan wel standaard maar er is zoveel meer…

• Jubbels

Rick Schreef:

——————————————————-

> ABS en airbags- voor zijn dan wel standaard maar

> er is zoveel meer…

Zoals………………………?

• Rick

pffff:S

• HenkM

“Think out of the box”, dat is engels voor “buiten de auto denken”, b.v.:

- betere rijopleidingen

- beter handhaven

- beperkingen voor onervaren / onbesuisd rijgedrag

- beter controleren op type goedkeuring van voertuig

enz….

• Ron

Inderdaad, nu vooral met de sneeuw merk je/voel je de ABS goed op het rem pedaal.

Mijn vrouw vindt dit “gevoel” wat minder omdat ze denkt dat ik het slippen in de sneeuw wel leuk vind.

Maar het werkt perfect en zelfs nu met dit weer staat je Daas op tijd stil.

• wimpie

Als er ooit rechtervoet beheersing in auto,s ingebouwd kon worden was het voor meer dan de helft niet nodig om al die geld verslindende afkortingen in te bouwen, net als nu winterbanden denken veel mensen dat met al die (verbeteringen) je steeds sneller en sneller kunt rijden, maar mensen denk er aan, de mens achter het stuur bepaalt de veiligheid.

• GJvdZ

3 sterren is voor huidige begrippen helemaal niks natuurlijk. Een standaard Megane of Focus (wat in die klasse toch ook budgetauto's zijn), scoren met gemak de maximale score van 5 sterren.

• GJvdZ

Ik heb voor Dacia gekozen vanwege de ruimte. Ik zal er niet gauw grote afstanden mee afleggen. Daarvoor pak ik toch mijn andere auto.

• Hans

Rick Schreef:

——————————————————-

> Maar als men uiteindelijk alle beschikbare

> veiligheidsvoorzieningen gaan verplichten…wat

> blijft er dan nog over van een low-budget auto?

“Low-budget” is een relatief begrip. Ook als allerlei veiligheidsvoorzieningen verplicht ingevoerd moeten worden, kan Dacia er nog uitspringen als een low-budget auto.

Hans.