Hoelang nog het voordeel van het A label.

  • blikkie

    Hallo forum leden,

    Ik wil graag jullie mening horen over: Hoelang zal deze regering het vrijstellen van belasting op auto's met het befaamde A label.

    De nieuwe aanstaande auto's worden steeds zwaarder(voorbeeld: Skoda fabia combo,seat ibiza. en zo zijn er meer van deze merken)

    Ik zelf denk dat het uiterlijk tot 2014 duurt, dan is zo'n 40 % van de auto bezitters met een A label de klos.

    Dan wordt gewoon weer een nieuw wetsvoorstel gelanceerd. en met algemene stemmen aan genomen, want wij leven nog steeds met een behoorlijk begrotingstekort.(en de auto bezitter is toch een Lekkere melk koe)

    ik ben zeer benieuwd naar jullie mening?

    blikkie.

  • Rick

    Als het nog tot 2014 duurt dan heb je met een belasting vrije auto toch nog heel wat geld bespaart dacht ik zo. Maar niemand kan in de toekomst kijken, wie weet wat ons nog te wachten staat.. Toch wel jammer dat m'n Sandero 1.2 iets te veel CO2 uitstoot heeft

    Mvgr,

    Rick

  • mcvjournaal

    De eisen zullen aangescherpt worden, dus voldoen de belastingvrije auto's van nu straks niet meer aan de norm.

    Herke

    http://mcvjournaal.punt.nl/

  • Joop

    tot 1-1-2012, want dan wordt het belasten naar uitstoot (co2) van kracht.

  • adriaan van hoorn

    De regeling eldt totdat de Overheid weer geld nodig heeft, en dat kan zo gebeuren. Het is niet de eerste keer dat de Overheid laat horen dat binnen 24 uur een regeling komt te vervallen. De notarissen krijgen dan overuren te maken om alle aankopen voor de einddatum te registreren.

  • GJvdZ

    Kleine opmerking: het gaat niet om het A-label, maar om de uitstoot. Auto's met een lage uitstoot hebben volgens mij wel allemaal een A-label, maar niet iedere auto met een A-label heeft een lage bijtelling.

  • remcora

    Aangezien dit kabinet en wil bezuinigen en milieu niet hoog in het vaandel heeft staan, zal de regeling vast wel binnenkort verdwijnen of minder aantrekkelijk worden. Jammer, want zelfs de brandstof is met weinig aanpassingen schoner te maken. De oliemaatschappijen hebben er zelf geen belang bij, de overheid zou dus ook ervoor kunnen kiezen om de regeling te versoberen en de brandstof hoogwaardiger te maken. 't is maar waar je voor kiest.

  • harryzwol

    Meer nieuws hierover:

    http://www.autoweek.nl/autonieuws/15547/De-Jager-Voordeel-zuinige-auto-blijft

  • blikkie

    Hallo Harry,

    Ik heb het gelezen, en vind dit zeer intressant.

    Alleen al de reacties op het artikel veel voor en tegen standers.

    Bedankt voor de TIP.

    blikkie:)

  • GJvdZ

    Vooral het bedenkelijke niveau van de reacties dan….

    Vooral weer dit hardnekkige misverstand: “Zuinige auto's maken toch ook gebruik van ons wegennet ?”

    Motorrijtuigenbelasting is niet bedoeld om het wegennet van te bouwen en te onderhouden. Het wegennet wordt niet uit de motorrijtuigenbelasting betaald, maar gewoon uit de algemene middelen. Je zou toch verwachten dat dit ondertussen bekend mag zijn als basiskennis.