één lekke winterband

• maps

Ik heb één lekke winterband en geen reserve.

De band is doordat ik te lang heb doorgereden beschadigd aan de wangen.

Het is de rechter achterband, vond wel dat de auto iets na rechts trok, maar het waaide toen ook flink.

De band is beschadigd, moet ik nu twee nieuwe banden nemen, of kan ik er één vernieuwen, bijvoorbeeld door een tweedehandsje.

Band heeft een profiel van ruim 5mm, dus niet nieuw, maar nog lang niet versleten.

Band Michelin Alpine A2 185x65x15 88T

• HenkM

Een winterband verliest zijn voordeel bij een profiel kleiner als 4 mm verliest hij z'n voordeel. Bij een profiel < 4 mm wordt deze dan ook niet meer gezien als winterband.

Ik zou er 2 nieuwe op laten monteren.

• George53

Ik zou hem vervangen door een nieuwe en de andere volgende winter vervangen door een zelfde band

George

• ger 52

een band vervangen, in het voorjaar of zomer gaan kijken voor de andere band. Ze vragen nu de meest idiote prijzen voor winterbanden.

• marc

Hallo

Ik heb nog winterbanden,hetzij 185 .55.15 , een winter meegereden met twee bridgestone blizzak en drie michelin alpin 2 banden,iemand interesse

• Sandinista

Veel interesse als het 185x65x15 is

Maarten

• rgrutter

hoi Sandinista

Wij hebben hier 4 winterbanden zonder velg liggen.

Dunlop 185/65 R15 88 T met 4 tot 5 mm profiel.

Als je interesse hebt, mail maar even.

Robert

• HenkM

Sorry rgrutter maar ik moet toch even kwijt dat winterbanden beneden 4mm niet meer als zodanig voldoen.

• marc

Het zijn banden met de maat 185.55.15

• adriaan van hoorn

winterbanden 4 tot 5 mm prima. In Nederland geen enkel probleem en ze presteren beter dan een zomerband.

Het is een gekte, banden voortijdig te vervangen. Slecht voor het millieu ook. Bovendien mag je ,ook met minder naar Duitsland, mits het geen winterse omstandigheden zijn. Wie heeft daar een duidelijke rechtsgeldig definitie van???????