Duster parkeer sensoren

• George53

Ik heb een Dacia Duster (DD) (:P) in bestelling een laureate 4x4. Ik wil er eigenlijk na aflevering (ergens in februariari) door Car Profession parkeersensoren op laten zetten. Ik heb eigenlijk twee vragen. De eerste is heeft iemand ervaring met Car Profession. Tweede wat is jullie advies alleen achterzijde of gelijk ook de voorzijde laten doen?

George

• ger 52

Met Car Profession heb ik zeer goede ervaring. Levert zeer goed werk en doe alles uiterst zorgvuldig. In mijn Duster heeft hij de cruisecontrol ingebouwd.

De parkeersensoren bouwt mijn zoon, als het weer wat beter wordt in. Ik heb de originele in Duitslang gekocht. Zo origineel zelfs dat de Renault dealers deze niet eens gebruiken. Werkt zowel optisch als met een afstandmeting en de display wordt netjes boven de spiegel gemonteerd en niet als een soort tomtom op je dashbord.

Deze kan je voor een redelijke prijs bestellen bij http://lzparts.de/index.php?page=product&info=301 . Bij Car Profession moet je dan informeren of hij deze zou willen inbouwen.

• PD3JCW

oef… 167,80 euro voor een setje parkeer sensors ….

• ger 52

maar dan heb je wel wat, De Dacia dealer vraagt maar liefst 448,00 euro voor inbouw en dan heb je alleen maar een bliep.

Als je dan bedenkt dat inbouw best ingrijpend is, bumper demonteren, inbouwen, kies dan meteen voor kwaliteit. Overigens, Car Proffesion heeft ook heel goede sets in de aanbieding en bouwt ze heel mooi in zodat ze niet uitsteken maar glad in de bumper komen te liggen. Hij kan ze zelfs op kleur van de bumper leveren. Sommige auto's zien er niet uit.

sensoren voor lijkt me weinig zinvol. insteken naar achteren is altijd het grootste probleem.

• pieter

Waarom die grijze sensoren niet in het grijze gedeelte van de bumper ingebouwd? Zie er veel beter uit

• Ronald-2008

De oude naam van het bedrijf Car Profession was Van de Loo.

Ik heb zeer goede ervaringen met Marcel van de Loo. Voortreffelijke service, prachtig inbouwwerk, goede prijs, uitstekende after sales.

'n aanrader wat mij betreft. (tu)

• luc de saedeleer

kan mij iemand zeggen waar ik de achteruit rij camera voor den duster kan krijgen en eventueel ook de parkeersensoren

• tonnie

ik heb n parkeersenjsor voor slechts 25 euro ,dit is n strip aan de binnenzijde van de bumper met n bliep en ik moet zeggen dat t voortreffelijk werkt t reageert op +- 70 cm van n obstakel en dat is toch de opzet, trekhaak is geen probleem.

• ger 52

Na lang gezeur heeft mijn zoon gisteren eindelijk de sensoren ingebouwd. Het zijn de originele met Dacia goedkeuring en handleiding. gekocht bij LZ parts in Duitsland. Werkt perfect, zowel bliep als display met geel/groen en rood kleur alsmede zeer nauwkeurige afstandsaanduiding. Heeft wat gekost, er zijn goedkopere oplossingen, maar deze is echt perfect. De sensoren liggen mooi vlak in de bumper en steken dus niet uit. Het monteren, wel met kennis, maar zonder Duster ervaring duurt circa 3 tot 4 uur. Als je dik drie tot vier uur moet werken koop je geen goedkope prullen. demonteren (wat is die licht), lichtunits, made in Russia, er uit en de binnenschalen. Toch wel licht en goedkoop plastic uitgevoerd allemaal. Maar, als je de handleiding volgt werkt alles in een keer zonder haperen. display mooi boven de spiegel en niet op het dasbord geplakt.

• George53

Zaterdag (15-1) direct na het in bezit krijgen van de Dacia Duster naar utrecht gereden en met nog geen 200 km op de teller heeft Marcel van der Loor (Car profession) in nog geen twee uur in kleur gespoten parkeersensoren geplaatst. Met een LED unit boven de spiegel, luidspreker achter en de cantrale uinit ook achter.

Kabels keurig weggwerkt. De luidspreker en de unit zitten in dezefde ruimte als de krik maar onzichtbaar.

Was een puik stukje werk. En voor 420 euro was alles geregeld de display, de luidpreker en de in kleur gespoten sensoren.

Display geef keurig aan als er links of rechts acher een obstakel is. Geeft ook de zijde aan,

Erg netjes afgwerkt een aanrader wat mij betreft, Bedankt Marcel

George