Duster 4x2 of 4x4

  • Millhouse

    Hallo,

    Ben van plan om een duster te kopen, dci 110 maar weet niet of het een 4x2 of 4x4 gaat worden.

    Kan iemand mij de voor- en nadelen geven van deze 2 mogelijkheden.

    Alvast bedankt voor de reactie's,

    Greetz,

    Millhouse

  • adriaan van hoorn

    als je graag door het bos en land moet, dan is de 4x4 de beste keuze. Aleen komen dit soort situaties niet of nauwelijks voor in dit land. Dus daatrom kopen de meeste mensen een 4x2 versie. die volstaat en kost een stuk minder.

  • Frans

    Man, je koopt toch geen duster, 4x2 of 4x4. Koop een 2e kands Subaru Forester of Kia/Hyundai. Wordt je tenminte niet meewarig nagekeken.

  • Bernard

    Hoi Milhouse,

    ik heb een benzine duster 4x2 gekozen. Als ik nu zou moeten kiezen zou ik de 4x4 nemen. Dit voornamelijk omdat ik ook af en toe met een aanhanger rij en met de gladheid van de afgelopen tijd rijdt een 4x4 ook weer beter. dus als je nog moet kiezen zou ik de 4x4 doen.

    Hiervoor had ik een Kia Sorento, ja die was luxer enz, maar niet in verhouding met de veel hogere prijs ….

  • Luc

    Frans Schreef:

    ——————————————————-

    > Man, je koopt toch geen duster, 4x2 of 4x4. Koop

    > een 2e kands Subaru Forester of Kia/Hyundai. Wordt

    > je tenminte niet meewarig nagekeken.

    Domme opmerkingen komen van domme mensen (td)

    Grts

  • Morris

    Beste Millhouse,

    Ga voor jezelf eens na waarvoor je de Duster gaat gebruiken. Kom je NOOIT op onverharde wegen cq in het terrein, of ga je nooit op wintersport, of heb je geen zware caravan of paardentrailer te trekken?

    Heb je hierop NEE kunnen antwoorden dan zou ik zeggen dat het geen enkele meerwaarde heeft/geeft om een 4x4 te kopen.

    NB. Voor degene die de billen al bij elkaar knijpen bij de eerste vlok sneeuw - en hierop waarschijnlijk commentaar gaan leveren - mogen wat mij betreft ook opteren voor een 4x4.

  • willem

    Ik heb gekozen voor de DCI 4x4.

    Met als reden dat ik er een paar weken per jaar een caravan achter hang.

    Een voordeel van de 4x4 is de lage 1e versnelling en de 6-bak.

    Zonder caravan was ik voor de 4x2 gegaan.

    Nu nog wachten tot de dealer belt dat ik hem kan halen.

    Willem

    Millhouse Schreef:

    ——————————————————-

    > Hallo,

    >

    > Ben van plan om een duster te kopen, dci 110 maar

    > weet niet of het een 4x2 of 4x4 gaat worden.

    >

    > Kan iemand mij de voor- en nadelen geven van deze

    > 2 mogelijkheden.

    >

    > Alvast bedankt voor de reactie's,

    > Greetz,

    >

    > Millhouse

  • adriaan van hoorn

    Dat is niet de vraag, om een auto af te kraken. De Duster heeft zich nu al bewezen als kwaliteitsauto en heb nog nooit een meewarig reactie gekregen. Dat doen we ook niet bij automobilisten die met een ander merk rondrijden.

  • ger 52

    zelfs voor het trekken van een caravan is 4x4 niet echt nodig, zaosl ik ervaren heb, de 4x4 werkt niet boven de zestig. OP de camping, in ruw zand kan je probleemloos een caravan op zijn plaats rijden en heb ik ook de 4 wiel aandrijving niet echt gemist. Technisch kan de 4x4 15oo kilo aan de haak, maar het toegestane totaalgewicht zal in de praktijk aanwijzen dat de caravan niet boven de 1500 kilo zal uitkomen. En dan nog mist de Duster bij het klimmen van wegen een stukje trekkracht. Omdat de vielwielaandrijving toch niet kan worden gebruikt, zal er geen verschil zijn met de 4x2 versie.

    Dus als je het geld er voor over hebt, moet je het doen. Ik heb voor het verschil een lpg installatie genomen en hou nog geld over. Tanken voor 30 euro, goed voor een 450 km zorgeloos rijden.

  • Ardi

    een 4x4 voor de gladheid? hoevaak & hoelang is nu glad hier??