Koplampen afplakken voor Engeland

• El Sandero

Heeft iemand enig idee hoe je de koplampen van een Sandero moet afplakken voor een reisje naar Engeland?

De stickers die de ANWB verkoopt hebben een gebruiksaanwijzing waar de Sandero niet in staat. De uitleg over hoe het dan moet, is totaal onbegrijpelijk.

Heeft de Sandero een ‘Engeland-handeltje’ waarmee de koplampen in een keer op links rijden ingesteld kunnen worden, zoals bij sommige andere merken?

Het gaat nadrukkelijk over het naar rechts omhoog schijnen van de koplampen, dus niet over het in zijn geheel omhoog en omlaag stellen. Dat daar een knopje voor is, weet ik natuurlijk wel. In Engeland moeten de koplampen naar links omhoog schijnen.

• Willem

Ik kom bijna jaarlijks in Engeland, rondreisje B&B's van een week meestal

Afplakken heb ik alleen de eerste keer gedaan, toen zag ik de nutteloosheid er van in.

Als je alleen overdag rijdt doe je gewoon je licht niet aan, doe ik hier trouwens ook niet.

In het donker rijden met die stickers is ook waardeloos, de lichtopbrengst wordt wel erg verminderd.

Als je in het donker MOET rijden wordt het een ander verhaal.

Veel plezier.

Willem

• Henkes

Hoi El Sandero,

Rechtsboven op deze pagina zie je onder de datum van vandaag het kadertje “zoeken”.

Type daar dan “Verenigd Koninkrijk” in, en voila, alles over rijden in Engeland met je Dacia.

• Ronald-2008

's avonds rijden met de koplampen aan zonder stickers leidt tot verblinden van tegenliggers. Lijkt me niet prettig voor de medeweggebruikers. :(

Overigens is een boete volgens mij ook mogelijk in Engeland (en terecht lijkt mij). De auto voldoet nl. niet aan de eisen die je mag stellen aan een voertuig voordat je de weg op gaat (nl. niet-verblindende verlichting).

Maar ja, dat moet ieder maar voor zich uitmaken.

Ik heb wat foto's voor het afplakken van de koplampen op mijn MCV neergezet op www.daciast.nl.

Zoek daar naar de foto's van Ronald-2008.

• jan

hoe plak ik miijn koplampen van de fiat ducato camper af

• Avaka

Met tape?

(:P)

• LED-Lightning

Ik dacht hetzelfde, maar ik durfde het al niet te plaatsen ;) ghegheghe

Dit is een Dacia forum/prikbord, over Fiat durf ik helemaal niets te zeggen. Meest logische stap in deze: even belletje naar de Fiat dealer!

• HenkM

Bericht gewist bij gebrek aan eerdere thread