Terugroepacties (Dacia)

  • DerRudy

    Beste Diaciasten,

    Op dit moment is er veel aandacht voor de zogenaamde terugroepacties van autofabrikanten.

    Het vreemde van het verhaal is dat als je de Nederlandse informatie MAG geloven dat het bv bij Dacia wel meevalt (het is mijn persoonlijke mening dat er NIETS mis is met de kwaliteit van onze Daasjes).

    Het vreemde van het verhaal is dat als je wat verder gaat kijken dat ook Dacia een aantal terugroepacties kent.

    Kijk maar EERST op de eerste link (Nederlandse informatie) en DAARNA op de tweede link (Duitse informatie) en maak dan een vergelijk (Zoek de verschillen en kleur het plaatje).

    http://nos.nl/artikel/206418-welke-autos-werden-waarom-teruggeroepen.html

    http://www.autoservicepraxis.de/rueckrufe-510890.html

    Met vriendelijke groeten.

    Ruud

  • Rick

    Er zijn geen cijfers bekend gemaakt, dat betekent niet dat er helemaal geen problemen zijn met bepaalde modellen Dacia. Eerlijk gezegd verwacht ik nog wel een terugroepactie met het Sandero 1.2 gaspendaalprobleem.

  • Avaka

    Terugroep acties zijn er over het algemeen alleen maar als de veiligheid in het geding is.

    Andere ‘correcties’ worden met de beurten mee genomen.

  • Rick

    Onvolledig beeld

    Het op zich al indrukwekkende aantal auto's dat is teruggeroepen (het betreft grof geschat 1 op de 25 auto's in ons land) is waarschijnlijk in de praktijk nog hoger. Niet alle terugroepacties zijn namelijk openbaar. Zolang de veiligheid niet in het geding is hoeft een fabrikant de operatie niet te melden.

    terugroepactie

  • DerRudy

    Precies Rick,

    Dat vind ik hier ook HET probleem, in het verleden heb ik nogal wat reparaties betaald (wo een Brandstofpomp en Stuurbekrachtigingpomp) die onder de vlag terugroep actie vielen.

    Wat doen de autofabrikanten vaak: ‘doen of hun neus bloedt dus ik weet van niets’ maar na de garantieperiode betaal je de hoofdprijs ( en de dealer claimt ‘onder water’ de onderdelen bij de fabrikant) en vangt met deze methode van werken dus dubbel zoveel.

    Wat uit goed fatsoen (en respect naar je klanten) een goede oplossing zou zijn is het zg Amerikaanse systeem, dat onafhankelijk al problemen registreert en publiceert.

    Nu ben je aan de willekeur (lees: goodwill) van je dealer overgeleverd; soms gaat dat goed maar een garantie is er niet.

  • Avaka

    Volgens mij zeggen we hetzelfde toch?

  • DerRudy

    @Avaka,

    Precies, maar ik probeer wat meer mensen te betrekken in deze discussie.

    Ik zag gisteravond ff helemaal nixs meer, prikbord down?

    mgr

    Ruud

  • thei

    Alle startpagina's waren gisteravond een tijdje offline,denk een provider probleempje

  • Morris

    Al sinds jaar en dag is bekend dat Nederlandse importeurs niet voorop lopen met het aanbrengen van wijzigingen aan door hen geleverde producten. Pas als men daartoe gedwongen wordt, meestal doordat er in het buitenland aan de bel wordt getrokken, gaat men schoorvoetend overstag.

    Nog nooit (!!!) heb ik een Nederlandse importeur als eerste een wijziging zien aanbrengen. Bij aankoop van een auto staan ze om het hards te schreeuwen hoe veilig hun product wel niet is! Na aankoop kan de consument de pot op of flink in de buidel tasten om het euvel te verhelpen.

    Zodra het hen - door de levering van een slecht product - geld gaat kosten, geeft men niet thuis.

    Om het probleem met wat ik de “onwillige” Nederlandse importeur(s) zal noemen, hebben we eigenlijk een soort Weaky leaks nodig.

  • frank

    ff reactie op terug roep aktie

    ik rijd nu een dacia duster door het falen van fiat ben ik overgestapt naar dacia

    ondanks de lage inruilprijs

    ik reed een fiat stilo multiwagon fijne auto maar zoals bekent was er een fout aan de voor vering is bij kassa geweest is na lang praten bij de dealer een schoteltje onder gezet om gevaar tegen te gaan als hij breekt maar nu was het zover dat hij breekt en dan krijg je bij fiat te horen we hebben alles gedaan wat moest en de veer moet gewoon betaalt worden 153 euro

    vandaar dat ik na 25 jaar fiat naar dacia ben gegaan kreeg bij fiat 7600 euro voor mijn stilo en bij dacia maar 3750 maar voor mij is het zo dat geld niet gelukkig maakt en meer voor service ga nu 5 jaar garantie en kijk wel hoe het verder gaat heb nu 5000km op mijn duster zitten en bevalt me nog elke dag beter gewoon een super auto