Terugroepacties (Dacia)

• ger 52

Ach, mijn zoon had ook een Stilo waarbij de dealer weigerde om de auto weer veilig te maken. Heb gewoon een aangetekende brief gezonden naar Fiat en ze op voorhand volledig aansprakelijk gehouden als er als gevolg van dit mankement maar iets zou gebeuren met de inzittenden. Ik weet niet of het geholpen heeft maar direct daarna kon hij zijn auto laten aanpassen. Bij mijn Duster heb ik geen twijfel over de kwaliteit. Heb er bijna 15.000 km opzitten (wie heeft mij dit al nagedaan) en geen centje last van wat dan ook.Juist tijdens deze winter is het een geweldige auto. Dankzij de grote wielen en de MS banden die er standaard onder zitten ploegt hij geweldig door de sneeuw heen terwijl je vele duurdere auto's wanhopig ziet wegslippen in dezelfde situatie. Mijn 4x2 versie doet het uitstekend, en laten we eerlijk wezen: “een Duster is toch een geweldige verschijning in deze winter?”.

• toine60

Terugroepacties en reparaties die door verkeerde of kwalitatief slechte onderdelen uitgevoerd moeten worden, gebeuren op last van de fabrikant en nooit door de importeur. De importeur kan, op aangeven van de dealer, bij de fabrikant defecte onderdelen aanbieden. Een trapje lager is garantie. Garantiereparaties worden alleen met toestemming van de importeur uitgevoerd. Afhankelijk van de aard en kosten zal de importeur dit weer declareren bij de fabriek.

Kortom, de importeur zal alleen overgaan op terugroepacties als de fabriek hiervoor toestemming dan wel opdracht geeft.

• remcora

Lang niet altijd wordt je auto “opgeroepen” voor een modificatie. Het terugroepen kan ook bij een onderhoudsbeurt gedaan worden. Overigens heb ik ook gelezen dat een terugroepactie niet perse negatieve pers oplevert. Het houdt ook een attent imago overeind.

• Rick

“een terugroepactie niet perse negatieve pers oplevert. Het houdt ook een attent imago overeind.”

Dat ben ik met je eens Zelfs Toyota ziet na de gigantische terugroepacties en mega boetes in de vs de verkoop niet terug lopen, integendeel.

"Dat automerken schade lijden als gevolg van de terugroepacties staat buiten kijf. Maar een groot deel hiervan wordt teniet gedaan door de waardering die zij ervoor terug krijgen van klanten, meent Van Riel. “Stel: ik heb een auto waarmee ik naar de garage moet omdat er mogelijk iets kapot kan gaan waarvan ik niet eens wist dat er een probleem mee was. Als dan ook nog de rest van de auto wordt nagekeken zonder dat ik ervoor hoef te betalen, kan dat rekenen op veel waardering van mijn kant.”

lees hier

Mijn vorige auto kreeg, 10 jaar oud, met een terugroepactie een modificatie aan een zijairbag. Ik heb het ervaren als een zeer positieve service.

• Rick

Oké :)