sandero met A label

  • Henk

    goedendag,

    Ik zag gisteren in een folder van Renault dat ook de Clio met een A label te krijgen is. Het gaat om de 1.5 dci 85 fap

    Ik ben op dit moment de trotste eigenaar van een Sandero, maar wil graag een auto met een a label, ivm zuinigheid en geen wegenbelasting

    Heeft iemand een idee of Dacia nu ook over gaat op deze zuinige diesel

    zou een verkoopsucces worden!!!

    Henk

  • Ben

    @Henk,

    Zie mijn draadje “Waarom geen belastingvrije Sandero?”

    In september was er al sprake van dat er een belastingvrije Clio zou komen.

    Het is prachtige diesel.

    Wij wilden in september eens even kijken of het haalbaar was onze Sandero in te ruilen op een nieuwe Clio Estate 100 pk.

    Het bleek niet haalbaar; onze Sandero bleek na 14.000 km, net z'n beurt gehad, nieuwe waterpomp, distributie set, multiriem enz.,slechts 6.000 euro op te leveren. (bij inruil op een auto van 17.000 euro)

    Dat betekent een afschrijving van 6.200 euro binnen twee jaar!

    En dat voor een auto die nooit in de stad heeft gereden, zelfs vrijwel nooit in de regen heeft gereden en altijd in een garage heeft gestaan. Daarnaast twee extra anti-corrosie behandelingen heeft gekregen. Op de achterbank heeft zelfs nog nooit iemand gezeten!

    Mijn Volvo S40 leverde na 11 jaar en 100.000 km. meer op

    Voor ons nooit meer een Dacia, ondanks dat het een auto is die ons past als een jas!

    Onze dealer heeft ontzettend veel moeite gedaan om de problemen op te lossen. Dat is een groot compliment waard.

    Los hiervan hebben we enorm veel slechte ervaringen; niet zozeer in technische zin, maar vooral in intermenselijke zin, onfatsoen zeg maar! Door dealers die Dacia-rijders indelen bij “aso's” of iets van dien aard.

    Met als dieptepunt dat wij op dit prikbord “aso” genoemd werden. In het eerste jaar was ik instaat om de auto in de plomp te laten verdwijnen; dat doe je natuurlijk niet!

    Helaas is de Renault Clio hatchback voor ons te klein i.v.m. de zuurstof en rolstoel van mijn vrouw.

    Daarom als de Clio Estate er met deze belastingvrije diesel komt proberen wij het nog een keer.

    Als Renault-rijder kan je wel rekenen op fatsoenlijke en gewoon menselijke behandeling.

    Groetjes Ben.

  • adriaan van hoorn

    na 2 jaar inruilen is bij geen enkele auto gunstig, lekker blijven doorrijden. Met mijn Duster, 5 jaar garantie doe ik zeker 6 jaar mee. Omgeacht de inruil, dan heb ik goed, veilig en voordelig gereden. Wat denke je wat een Mercedes nog opbrengt na twee jaar? dan schrijf je rustig een dikke 40 mille af,

  • GJvdZ

    Het zal ook een negatieve impact hebben op de verkoop van de Clio. Daarnaast komt er meer bij kijken dan een andere motor in een auto te gooien om hem belastingvrij te maken (bijvoorbeeld lager maken, gladdere bodemplaat etc.).

    PS: A-label wil niet zeggen dat je geen belasting hoeft te betalen. De belastingvrijstelling is gekoppeld aan de CO2 uitstoot.

  • Ben

    @Adriaan,

    Je hebt helemaal gelijk; snel inruilen is altijd duur rijden.

    Het is ook geen superhoog bedrag.

    Ik bedoelde ook alleen maar, dat het voor mij zo dus niet haalbaar is.

    Wat opzich wel vreemd is, is dat toen ik de verkoper vroeg voor welke prijs hij in de showroom ging zei hij: ongeveer 9.500 plus 495 euro aflevering. Er zit dus zeg maar grof genomen 4.000 euro tussen; dat is 8x zoveel als op een nieuwe.

    Als ik dan naar de auto kijk; hij had net zijn beurt bij deze dealer gehad. Als ik de nummerplaten eraf haal denken de meeste mensen dat hij nieuw is. Hij hoeft dus helemaal geen afleverbeurt. Dat gaf de verkoper ook toe. Er zit ook nog een jaar fabrieksgarantie op. (bij drie dealers was het trouwens hetzelfde)

    En ook de korting op de nieuwe auto was erin verwerkt! Ik vind het prima maar noem de auto dan geen afschrijvingskampioen of zo.

    Bij inruil op een nieuwe Fiat Grande Punto belastingvrij (15.000 euro) was de inruil 8.200 euro.

    Die is echter net iets te klein voor ons. (er kunnen geen vier mensen én rolstoel in)

    Groetjes,

    Ben

  • blikkie

    éé'n ding kan ik niet begrijpen de Renauld dealers hebben op dit moment toch het A.B.C. tje

    € 2500 euro extra inruil op uw auto.

    dus € 6000.– min 2500 = 3500 euro, dat is wel aan de hele lage kant.

    of € 6000.– plus de actie € 2500 =€ 8500 euro. dat is dan weer een grote meevaller.

  • GJvdZ

    Dat heet ondernemen: zo laag mogelijk inkopen en zo duur mogelijk proberen te verkopen;-).Maar goed, die 9500 is vraagprijs, misschien wordt de auto verkocht voor 8500 of 9000. Vergeet ook niet dat het risico bij een gebruikt auto bij de garage ligt. Een nieuwe auto is risicoloos: die is al verkocht voordat de dealer hem besteld, en alle problemen kunnen doorgestuurd worden naar de importeur (garantie).

    Maar vior hetzelfde geld verkoopt 'ie die auto binnen een week voor de vraagprijs…..

  • Henkes

    Beste Ben,

    Als je jouw mooie Sandero (tu) nu inruilt, die inderdaad van onderen en van boven niet van nieuw te onderscheiden is, denk ik dat je uitgeroepen wordt als sponsor van het jaar voor de Daciadealer.:)-D