@Henk,
Zie mijn draadje “Waarom geen belastingvrije Sandero?”
In september was er al sprake van dat er een belastingvrije Clio zou komen.
Het is prachtige diesel.
Wij wilden in september eens even kijken of het haalbaar was onze Sandero in te ruilen op een nieuwe Clio Estate 100 pk.
Het bleek niet haalbaar; onze Sandero bleek na 14.000 km, net z'n beurt gehad, nieuwe waterpomp, distributie set, multiriem enz.,slechts 6.000 euro op te leveren. (bij inruil op een auto van 17.000 euro)
Dat betekent een afschrijving van 6.200 euro binnen twee jaar!
En dat voor een auto die nooit in de stad heeft gereden, zelfs vrijwel nooit in de regen heeft gereden en altijd in een garage heeft gestaan. Daarnaast twee extra anti-corrosie behandelingen heeft gekregen. Op de achterbank heeft zelfs nog nooit iemand gezeten!
Mijn Volvo S40 leverde na 11 jaar en 100.000 km. meer op
Voor ons nooit meer een Dacia, ondanks dat het een auto is die ons past als een jas!
Onze dealer heeft ontzettend veel moeite gedaan om de problemen op te lossen. Dat is een groot compliment waard.
Los hiervan hebben we enorm veel slechte ervaringen; niet zozeer in technische zin, maar vooral in intermenselijke zin, onfatsoen zeg maar! Door dealers die Dacia-rijders indelen bij “aso's” of iets van dien aard.
Met als dieptepunt dat wij op dit prikbord “aso” genoemd werden. In het eerste jaar was ik instaat om de auto in de plomp te laten verdwijnen; dat doe je natuurlijk niet!
Helaas is de Renault Clio hatchback voor ons te klein i.v.m. de zuurstof en rolstoel van mijn vrouw.
Daarom als de Clio Estate er met deze belastingvrije diesel komt proberen wij het nog een keer.
Als Renault-rijder kan je wel rekenen op fatsoenlijke en gewoon menselijke behandeling.
Groetjes Ben.