wegligging met sneeuw duster

• maarten

Ik wilde even vragen of iedereen die een duster 4x2 heeft ook vind dat hij een geweldige wegligging heeft met de sneeuw.

ik vind hem echt geweldig in de sneeuw.

• frank

ja ik heb ook een 4x2 duster en is in een woord geweldig rijd prachtig door de sneeuw is gewoon een genot om rond te rijden als je ziet hoe anderen staan te stunten en met je duster rustig je gas in duwen en hij ploegt door de sneeuw of het een startbaan is

• Ron67

Ook ik in het bezit van een 4x2 maar dacht dat ik het rijden met de Duster in de sneeuw wel erg positief zag. Gelukkig meer rijders met goede ervaringen (tu)

Goede wegligging, blijft netjes in het juiste spoor en de sneeuwdijken die de nodige sneeuwschuivers hebben gemaakt zijn vaak geen enkel probleem. Dit alles ervaren met de Michelin zomerbanden!

Moeten we dit de ANWB nog even mededelen? >:D<

• joost1949

Ook ik heb geen enkel probleem met mijn Duster 4x2 en de Michelin M+S banden. Hij ploegt moeiteloos en zonder slippen door de centimeters dikke sneeuw. Ik voel me hier heel veilig mee.

• riencom

Ja, ook mijn duster 4x2 met conti Cross lX m&s banden hefft geen probleem dit weer.

• ghostDuster

De auto blijft me nog steeds verbazen , ook met deze sneeuw nergens problemen mee .

Ik rijd ook op de Conti's , hij ligt als een blok op de weg .

• ger 52

Vaanvond weeralram afgegeven voor de randstad, toch mijn bejaarde ouders thuisgebracht. Wat een heerlijke wegligging toch, ook de 4x2 op michelin's MS banden. Op de hoek van de straat stonden de auto's alweer vast, maar mijn Duster loopt er als een zonnetje doorheen. Deze rijkwaliteiten zijn boven verwachting.

• Lien78

Ook hier fijne ervaringen met mijn Duster 4x2 op Michelin M/S banden (waarvan ik toch meende dat het all-weather banden waren? toch?).

Hij ligt als een huis op de weg, slipt en schuift niet, en ik heb dus mooi nergens last van. De Volvo van mijn lief heeft er eerlijk gezegd meer moeite mee, hoewel we dat toch ook al een fijne sneeuw-auto vonden.

Overigens: de LPG-installatie hapert ook niet met deze temperaturen; iets wat ik in het verleden toch wel eens anders zag. Hij start áltijd gelijk (OK, da's op benzine, weet ik ook wel), echt top, en loopt loepzuiver verder op LPG.

10 punten voor mijn Duster dus weer. Niet voor het eerst, en vast ook niet voor het laatst.

groetjes, Lien

(inmiddels de 9000km gepasseerd zonder problemen)

• Morris

Heerlijk toch de Duster 4x2 die ik heb. Ploegt met gemak door alle sneeuw heen. Ook deze heeft Michelin M+S banden. Mijn Primera automaat heeft het onder deze omstandigheden toch veel moeilijker.

NB. Na 6000 km met de Duster te hebben gereden is het toch elke keer weer een genot om hiermee de weh op te gaan.

• Bernard

Volgens mij hangt het er van adfwaar je de Duster mee vergelijkt. Ik heb een 4x2 versie en de M+S banden. Hiervoor had ik een Kia Sorento, wel 4x4 en winterbanden. Vergeleken daarmee vind ik de Duster erg snel glijden en de banden makkelijk doorslippen. Als er aan het einde van de winter nog een set winterbanden in de aanbieding is dan koop ik die toch echt wel en heb een klein beetje spijt dat ik toch niet voor de 4x4 versie ben gegaan ……….