Welke banden liggen er onder de Duster en welke motor

• Joop

In week 05/06 2011 wordt onze nieuwe Duster 4x2 uitgeleverd in Laurete uitvoering.

Weet iemand welke banden hier onder liggen (merk)?

En is deze nieuwe Duster ook voorzien van een E 4 motor.

Ik lees met veel plezier alle berichten op dit forum, en zie nog weinig echte klachten over de Duster. Dus volgens mij hebben we een goede keus gemaakt om deze auto te kopen.

groet,

Joop

• frank

als het goed is moet er de nieuwe e5 moter in liggen is vanaf 1 januari verplicht en wat d ebanden betreft zijn of de michelin of continental banden ik zelf heb er d econtis onder liggen m-s en moet zeggen geen enig probleem met d esneeuw rijd over heerlijk

wens jou ook veel geluk met je duster is een pracht auto waar vele dure merken nog wat van kunnen opsteken

• stitch0709

vorige week ook even bij mijn dealer geweest. onze zal eind feb 2011 geleverd worden.

Ook E5 motor , staat op je leveringsformulier een E5 achter het nummer.

Mijn dealer kon mij al mijn chassisnummer doorgeven.

Volgens hem stond hij al ergens in Belgie.

greets wim

• Barrabas

Duster 4x4 1.6 16V heeft al vanaf begin productie een Euro5 motor.

Banden Michelin M&S 215/65R16

• EdwinAM

Zoals reeds meerdere malen op dit forum aangegeven is het vanaf 01/01/2011 verplicht voor de dealers bij het opnaam zetten van een nieuwe auto deze te leveren met een Euro5 motor. De folder op de officiele site van Dacia is ook aangepast, er staan alleen nog maar Euro5 motoren in.

Waar ik echter niet achter kom is de keuze van bandenmerk. Ik lees dan weer Michelin en dan weer Continentals. Is dit type Duster afhankelijk of zijn we afhankelijk van welk merk band de productielijn op dat moment voor handen heeft, Weet iemand dat?

Ik krijg als het goed is mijn Dacia Duster 1.6-16V 105 4X2 Laureate begin februari 2011, dus nog een maandje wachten.

gr. Edwin

• Willem Z

Onder onze Duster laureate (geleverd augustus) zitten Michelin M+S banden en ik ben met banden en auto zeer tevreden.

• Morris

Zelf heb ik sinds juli 2010 een Duster Laureate 4x2 met pack look. Deze werd geleverd met banden Michelin M&S 215/65R16. Zelf ben ik daar erg blij mee. Als ik had mogen kiezen, dan had ik voor de Michelins gekozen. Niet tegenstaande dat Conti's ook erg goed blijke te zijn.

In een gesprek dat ik met de chef monteur had, bleek dat Dusters worden geleverd met Michelins of Continentals. Dit blijkt niet afhankelijk te zijn van het type of uitvoering van de Duster.