Dubbeltest Duster 4x4/ Land Rover Freelander

• uul

Auto Week no:52.

Als je een beetje op tempo bent, ploetert de Dacia net zo gemakkelijk door de modder als de Land Rover(tu)

Volgens Dakar-rijder Mike van Eikeren doet de Dacia Duster in het terrein maar weinig onder voor de (3x zo dure) Freelander en dat is een van de grootste complimenten die je als offroader kunt krijgen(tu)

Uul.

• George Backer

Ik heb het gelezen het rapport. Mijn 4x4 komt in de week van 5 februari. Dankzij het prikbord en de keuze tot 7 genomineerden voor de beste auto van 2011 heb ik de keuze op een Dacia Duster 4x4 laten vallen. Wijken mijn moeder zou zeggen:

GOE GEDAAN JOCHIE Fijne jaarwisseling

• uul

Dé George Backer? Hoe dan ook gefeliciteerd ,,jochie,,

• LeBiMiZo

Die tests zijn allemaal gedaan met de diesel uitvoering van de 4x4, wij krijgen een benzine uitvoering, zijn de resultaten dan vergelijkbaar ?

Brandstofverbruik en dergelijke is anders, dat snap ik ook, maar het gedrag in het terrein en dergelijke ? Ik hoor graag.

• Barrabas

Is krek hetzelfde.Een keer de 4WDLOCK-modus nodig gehad om uit een diep traktor spoor omhoog te geraken in het bos bij de houtkap.Doet het voortreffelijk in de AUTO-mode,geen omkijken naar.Heb er zelfs mee over stoppelvelden gereden nat en droog.En de sneeuw zonder moeite neemt ie 20 cm, rijdt weg als een pantserwagen.Tot dusver mijn beste 4x4 ooit en ik heb er al wat gehad, zeker aan die instapprijs,geweldige wagen.Wanneer je bij de bakker komt gaan alle hoofden binnen en buiten naar de Duster,dat is ooit wel eens anders geweest.

• GJvdZ

Een diesel heeft van nature een hoger koppel bij lagere toerentallen. Dat zou best wel eens een verschil kunnen maken.

• Avaka

Daar staat tegenover dat de 1.6 16v zeer soepel is en bij 2000 toeren al 90% van zijn max koppel kan leveren.

Ik denk dat het in de praktijk niet veel uit zal maken.

• Morris

En ook nog eens ruim 100 kg lichter is dan de diesel!

• GJvdZ

Ik heb de 1.6/16V in onze MCV, en heb onlangs een tijdje in een Megane leaseauto met de 1.5/115 diesel gereded en dat verschil is toch wel groot. Ondanks dat het op papier niet zoveel zou moeten schelen. Als het moet rijdt je met de diesel in de derde versnelling weg zonder problemen.

• Morris

GJvdZ Schreef:

——————————————————-

> Ik heb de 1.6/16V in onze MCV, en heb onlangs een

> tijdje in een Megane leaseauto met de 1.5/115

> diesel gereded en dat verschil is toch wel groot.

> Ondanks dat het op papier niet zoveel zou moeten

> schelen. Als het moet rijdt je met de diesel in de

> derde versnelling weg zonder problemen.

Ik heb geen idee wat bovenstaande van doen heeft met het onderwerp van de dubbeltetst. Ik kan de link niet helemaal maken.