LED dagrijlicht

• Hans03

Heeft iemand al ervaring met zelfmontage van de LED dagrijverlichting voor de Duster (Dci-4x4) en met name:

1) Welk soort/merk ?

2) Waar en hoe te monteren

2) Montage schema van de electrische aansluiting ?

Ik ben erg benieuwd of dit zelf op eenvoudige manier te doen is.

• mcvjournaal

Misschien is deze montage iets voor je ?

http://mcvjournaal.punt.nl/index.php?r=1&id=485199&tbl_archief=0#485199

Herke

http://mcvjournaal.punt.nl/

• Hans03

Bedankt.

Maar dit zijn units die in plaats van de bestaande mistlampen/schijnwerpers gemonteerd worden.

Dat is niet mijn bedoeling.

Ik wil de mistlampen/schijnwerpers niet missen en zoek dus een andere oplossing.

• Barrabas

Ik ook en kijk uit waar de verplichte daglichten dit jaar op de Duster wel gaan komen,maar heb nog geen info van ev.beelden.

• Mark L.

Dagrijlichten moet alleen op nieuwe modellen die op de markt komen, niet op bestaande modellen die reeds op de markt zijn. Dus ik vrees dat je nog eventjes moet wachten voor je Dacia's met dagrijverlichting ziet rondrijden. Bij de meeste merken worden nu al de bestaande modellen met dagrijverlichting uitgerust (wat dus niet verplicht is!), maar Dacia gaat er zeker uit kostenbesparing zo lang mogelijk mee wachten.

• willem

Waarom zou iemand dat willen?

Ik erger me nu al aan het overdaad aan licht, gewoon lichten uit, beter voor de omgeving en het millieu.

Vooral de LED lichten van bijv. de audi zijn enorm verblindend.

Ook niet echt veilig voor voetgangers en fietsers, die dan minder opvallen.

• GJvdZ

Mag je zomaar extra verlichting op een auto monteren?

• LED-Lightning

Zolang het aan de geldende regels voldoet, wel.

Bijvoorbeeld: je mag Xenon verlichting voeren op auto's die na 1 januari 2007 op kenteken zijn gezet, mits je een koplampreinigingsinstallatie en een automatische niveauregeling monteert. Doe je dit niet dan ben je in overtreding. Voor DRL gelden ook bepaalde regels, maar die ken ik niet uit mijn hoofd. Ik meen dat ze niet te laag mogen hangen en uit moeten gaan of dimmen als je je dimlicht aanzet en uiteraard mogen ze niet verblinden.

• DerRudy

Het is toch VOOR 1-1-2007 , of heb ik het mis?

mgr

Ruud

• LED-Lightning

Nee, de auto's die voor 2007 op kenteken werden gezet mogen gewoon Xenon verlichting voeren zonder koplampsproeiers en automatische hoogteregeling, mits ze goed afgesteld zijn en niet verblinden.