LED dagrijlicht

• Barrabas

B) Heeft iemand al info over de nieuwe dagrijlichten op de Duster vanaf februari 2011?

Deze zouden nu toch al op de nieuwe modellen moeten staan,overigens ook op alle andere Dacia's en merken.

Foto's plaatsing af fabriek.Kan ik mij ook een set monteren alla Audi,ha,ha :)

• LED-Lightning

Naar mijn weten hoeft dit alleen als het een nieuw model is. Aangezien het model ‘Duster’ al bestond, hoeft deze geen dagrijlichten volgens de regelgeving

• HenkM

Bij mij zitten die er i.i.g in (tu) .

• Ronald-2008

Ik heb DRL op mijn MCV en ben er heel tevreden mee.

Het maakt de auto net iets meer opvallend, zeker op laantjes met bomen ernaast en 't zonnetje dat van opzij schijnt (bijv. op vakantie in Engeland).

Ook bij wat bewolkt weer, is de auto beter zichtbaar.

Gewoon dimlicht overdag aanzetten, zou meer benzine kosten.

Inderdaad zijn de lichten bij Audi erg fel.

Overigens zijn ook vaak Xenonlampen te fel en niet goed afgesteld … maar da's 'n andere discussie.

• Bram

Ik verwacht dat begin september-2011 mijn Dacia Duster Anniversaire. 4x4 geleverd wordt.

Ik wil daarvan de mistlampen laten vervangen door dagrijdlampen en deze dagrijdlampen gaan gebruiken als bochtenverlichting.

Is dit technisch mogelijk en geven de dagrijdlampen voldoende lichtopbrengst om als bochtenverlichting te fungeren. Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt.

• LED-Lightning

Je kunt HenkM (ook af en toe gereageerd in deze thread) eens een persoonlijk berichtje sturen. Hij heeft deze al een tijdje terug ingebouwd en hij kan je dus uit ervaring vertellen of dit zal werken (of niet) met bochtverlichting

• DerRudy

@Bram,

Deze (led)-lampen laten functioneren als bochtenverlichting gaat niet werken, onze Daasjes zijn namelijk niet van een Stuurhoeksensor voorzien.

Succes

Ruud

• adriaan van hoorn

totale onzin, om led daglichtverlichting te gebruiken voor bochtverlichting.

Het enige nut is de zichtbaarheid van de auto overdag. Koop dan ook hoogwaardige verlichting van bijvoorbeeld Philips. Er is ook troep op de markt.

• bram

DerRudy Schreef:

——————————————————-

> @Bram,

>

> Deze (led)-lampen laten functioneren als

> bochtenverlichting gaat niet werken, onze Daasjes

> zijn namelijk niet van een Stuurhoeksensor.

>

> Succes

> Ruud

Ruud,

Onderstaande info kreeg ik van : Bochtenverlichting.nl

Een stuurhoeksensor.is niet nodig. Om de set universeel te maken, is besloten uitsluitend uit te gaan van signaal van de koplampen en signaal van de knipperlichten. In deze situatie gaat het juiste mistlicht dus aan als de koplampen zijn ingeschakeld (meestal 's avonds) en als het knipperlicht aan een zijde wordt ingeschakeld. Zie ook het installatieschema op http://bochtenverlichting.nl/instal.php.

groeten

bram

• DerRudy

Hoi Bram,

Zag net pas (in jouw bericht) dat ik een woordje vergeten had, heb ik inmiddels aangepast.

Tja dat typen op zo,n PDAtje is voor Opa toch niet alles(:D.

Maar een aardige oplossing om gebruik te maken van het signaal van de knipperlichten; vraag me direct af of dat goed gaat op een Rotonde.

Als je daar je knipperlicht handel op links heb staan en je wilt de rotonde verlaten dus de handel uit de linkerstand geforceerd (dus niet automatisch terug laten lopen met de stuurbeweging) naar rechts te bewegen vraag ik me af hoelang dat goed zal gaan.

Ik denk namelijk dat je het schakel-mechanisme van de knipperlicht handel zo op den duur zal verrampeneren.

Ik dacht dat die bochtenverlichting ook boven een bepaalde snelheid werd uitgeschakeld, mijn collega heeft een Fiat maar bij het invoegen op bv de snelweg zie ik die lampen niet aan gaan.

Mgr

Ruud