achterdeur mcv.

• remcora

Gisteravond, een schrik. Hondemans wist zomaar de achterdeur te openen. Gelukkig werden we gewaarschuwd door de binnenverlichting.

Kan je, zonder nadelige gevolgen, de hendel verwijderen? Van binnenuit wordt de deur nooit geopend. Er zijn vast meer ervaringen en/of foefjes.alvast bedankt.

• midget

Ik zou een passende draaiknop maken, Krijgt de hond niet open en jij in geval van nood als er via de achterdeur uit moet wel.

• dianavdk

Hallo remcora dit verhaal heb ik al eerder gehoord van mensen die 2 leonbergers hebben (gelukkig was het bij hen ook goed afgelopen) en zij hebben idd zonder nadelige gevolgen de hendel verwijderd.

Wij zelf hebben nu nog de dacia sandero maar omdat wij inmiddels ook 2 honden hebben (Berner sennehonden) krijgen wij in maart/april onze nieuwe logan, dus die hendel gaat er bij ons zeker uit :)-D

• Barrabas

Moet,ja wat is moeten,die hendel niet aanwezig blijven om veiligheidsredenen en verzekering?Of veranderen zoals midget(ronde knop).

• remcora

De ronde knop is een goed idee. Het is geen 7 zitter, maar ik wil in nood wel via de achterklep eruit kunnen. Bedankt midget.

• arno vd Veer

Ik heb ook de handel losgehaald nadat de hond hem openkreeg door enthousiast op te springen toen wij naar de auto liepen,

En ja dat is effe schrikken.

Ik heb de handel wel in het opbergvakje links achter de achterdeur gelegd.

Arno

• dianavdk

Een ronde knop is idd een optie, alleen als je ook nog een hondenrek in de auto hebt is het in geval van nood toch moeilijk om er van binnenuit gebruik van te maken lijkt mij.

• remcora

Kan het weghalen van de handel ongestrafd? Ik loop niet het risico dat er iets in het binnenwerk verdwijnt?

• DerRudy

Is het geen idee, om alles origineel te laten en een rond plaatje kunststof of aluminium plaatje met een parker (bovenin cirkel) te monteren boven de handgreep/sluiting.

Dus door de zwaartekracht mbv het ‘rondje’ de handgreep/sluiting te laten afdekkken.

Mgr

Ruud

• Avaka

Kan ongestraft.